نسخه چاپی

نصرالله:حوادث‌منطقه‌ حزب‌الله راضعیف‌ نمی كند

سید حسن نصرالله گفت كه مقاومت به فعالیت برای دفاع از كشور ادامه می دهد و اتفاقات منطقه یا برخی اظهارنظرها نمی تواند اراده آن را ضعیف كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید ضمن قدردانی از حضور مردم در این مراسم تاکید کرد که باید از مقام شهدا به صورت ویژه ای تجلیل شود، چرا که آنها جان خود را در راه خداوند فدا کردند.

وی سخنان خود را با یادآوری عملیات استشهادی احمد قصر امیر الاستشهادیون آغاز کرد و گفت که همان طور که در سال گذشته گفته که این عملیات قوی ترین و بزرگترین عملیات استشهادی مقاومت اسلامی لبنان بوده، امسال نیز همچنان این بزرگترین عملیات در تاریخ درگیری های اعراب و اسرائیل است.

نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می شد، تاکید کرد که این عملیات توازن مبارزه علیه اسرائیل و چهره سران صهیونیست را تغییر داد و زمان شکست های اسرائیل و پیروزی های مقاومت اسلامی را آغاز کرد.

وی همچنین با اشاره به ۳۰ سالگی حزب الله لبنان تاکید کرد که حزب الله از تجربیات این سالها و اتفاقات و تحولات آنها استفاده می کند چرا که تجربیات گذشته است که آینده را می سازد و منبع الهام آن می‌شود. البته برخی سعی دارند که حزب الله این گذشته را فراموش کند، اما حزب الله آنرا همواره به خاطر خواهد داشت.

وی تصریح کرد که مقاومت همواره در نسل های متعدد تجدید می شود و این علت قدرت و سرزندگی آن است، البته برخی می خواهند ما گذشته خود را فراموس کنیم و لبنانی ها و عرب ها نیز آن را به فراموشی بسپارند، آنها ما را در مقابل کودتایی با تمام معیارهای خود قرار داده بودند تا نیروهای مقاومت را به مزدور تبدیل کنند.

نصرالها ابراز داشت: آنها امروز از ما می خواهند که برای افراد مقاومی که از لبنان و کرامت این کشور دفاع می کنند، گواهی های ملی را از کسانی بگیریم که از سال 1982 و قبل از آن با اسرائیل همکاری می‌کردند و زندانبانان اسرائیلی ها بودند، این مایه تاسف است که وضعیت کشور به این صورت باشد. این برای ما سخت است که از سالها پیش از ما خواسته می‌شود تا دور میز بنشینیم و با دیگران استراتژی دفاعی و نحوه دفاع از ملت و کشور و تمامیت ارضی کشور را بررسی کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هنگامی که ما می‌خواهیم امروز را بررسی کنیم، باید گذشته را در مقابل خود ببینیم؛ ما نمی خواهیم در گذشته ساکن و راکد باشیم و از سویی هم نمی‌خواهیم کشور را به خاطر گذشته به خرابی بکشیم، اما اجازه نداریم که از گذشته غفلت کنیم و باید بدانیم که لبنان از طریق تحولاتی که در منطقه وجود دارد، می‌خواهد به کجا برسد، اگر ما از گذشته غفلت کنیم در اتخاذ موضع گیری‌ها اشتباه خواهیم کرد.

نصرالله تصریح کرد: من می خواهم به نقشه مقاومت وارد شوم که پروژه شهدا است، من می خواهم تاکید کنم که ما به فعالیت خود در مقاومت و آمادگی برای دفاع از کشور و توسعه توانمندی های خود در تمامی زمینه ها ادامه می دهیم و در این راه هیچ توقفی نمی‌کنیم، کسی گمان نکند که اتفاقات منطقه یا اظهار نظرها در مورد آن می تواند اراده ما را ضعیف کند، ما امید زیادی به آینده داریم و به نقطه ای رسیده ایم که دشمن به واقعیت بازدارندگی مقاومت در لبنان اعتراف می‌کند.

وی افزود: برای من اهمیتی ندارد که بعضی از لبنانی ها به بازدارندگی حزب الله اعتراف بکنند یا نه، اما اعتراف دشمن برای ما بعد از جنگ تموز(جنگ ۳۳ روزه) مهم است، چرا که اسرائیل بعد از این جنگ و تحولات بعد از آن و از طریق معادلات جدیدی که برای اسرائیل مطرح شده است، امروز در مورد بازدارندگی مقاومت تسلیم شده است و این چیزی است که تمامی سران سیاسی و نظامی و امنیتی و کارشناسان و افکار عمومی در اسرائیل به آن اعتراف دارند و کسی در سرزمین های اشغالی نیست که بگوید مقاومت بازدارنگی ندارد.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...