نسخه چاپی

اخراج آمریكا از اقلیم كردستان منوط به تصمیم بغداد است

عضو حزب دموكرات كردستان عراق، اعلام كرد كه اخراج نظامیان آمریكایی از اقلیم كردستان منوط به تصمیم دولت مركزی است.


به گزارش نما، حزب دموکراتیک کردستان عراق امروز اعلام کرد که خروج نیروهای بیگانه از اقلیم کردستان، تصمیمی است که بغداد درخصوص آن تصمیم گیری می کند.

اخبار بین الملل- «مهدی عبدالکریم» یکی از اعضای حزب مذکور با اعلام این خبر افزود: منطقه کردستان خروج نیروهای خارجی از اراضی خود را رد نمی‌کند و تصمیم عقب‌نشینی این نیروها به تصمیمات دولت مرکزی عراق مربوط است.

عبدالکریم افزود که « مسعود بارزانی » رئیس حزب دموکرات کردستان تاکید دارد که تصمیم منطقه کردستان، تصمیم بغداد خواهد بود. وی در جریان سفر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور به اربیل، نیز بر این مسئله تاکید کرد و گفت: تصمیمی که دولت مرکزی در این‌باره اتخاذ کند، منطقه کردستان نیز به منظور حفظ حاکمیت عراق، به آن احترام خواهد گذاشت.

عضو حزب بارزانی توضیح داد که ملاحظاتی درباره تصمیم عقب‌نشینی نیروهای خارجی از عراق وجود دارد و برخی مذاکرات در این‌ خصوص در جریان است و طی روزهای آتی، همه چیز روشن خواهد شد و راه‌ حل‌های طی روزهای آتی ارائه می‌گردد.

گفتنی است در پی نقض‌های مکرر حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی و شماری از همراهان آنها در روز ۱۳ دی، پارلمان عراق روز یکشنبه (۱۵ دی)، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...