نسخه چاپی

موضع نصرالله درمورد حوادث صیدا

دبیركل حزب‌الله لبنان تاكید كرد كه همه وقایع و حوادث نشان می‌دهد كه برخی طرف‌های سیاسی در لبنان با طرف‌های خارجی همدست شده و می‌خواهند كشور را به سمت انفجار سوق دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید «حسن نصرالله» در مراسم روز شهید در مجتمع سید الشهداء (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت درباره ترور وسام الحسن گفت: اگر منطق و عقلی هست باید با تحلیل گفت که چندین فرضیه وجود دارد یک فرضیه اینکه کار حزب‌الله است، فرضیه دیگر کار اسرائیل است، فرضیه دیگر کار سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است و فرضیه دیگری نیز این است که کسی در جهان می‌خواهد شیعه و سنی را وارد درگیری کند و یک فرضیه دیگری نیز مربوط به القاعده است؛ چندین فرضیه وجود دارد و ما نیز قبول می‌کنیم اما عجیب این است که از همان زمان نخست گفتند که کار اسرائیل نیست و اینها به دفاع از اسرائیل متعهد هستند؛ اما بر چه اساسی ما را متهم می‌کنید؟ برخی‌ها می‌گویند که اقامه دعوی کنیم اما مشکل این است که اگر منتظر دستگاه قضایی بمانیم باید 50 سال صبر کنیم.

وی افزود: از همان زمان نخست موضوع را به اتهام سیاسی تبدیل کردند و برخی‌ها گفتند که افرادی وجود دارند پس اگر چنین است تصاویر آنها را برای تحقیق ارائه کنید، آنها نخست‌وزیر و دولت را متهم کردند، گفت‌وگوی ملی و مجلس نمایندگان را تحریم کردند و این یک امر فرصت‌طلبانه است؛ آنها از زمان نخست تشکیل دولت با آن به جنگ برخاسند و جامعه جهانی را علیه آن تحریک کردند اما هیچ کس قانع نشد که این دولت حزب‌الله است و شما نیز قانع نیستید.

نصرالله تصریح کرد: فرق زیادی بین دولت کنونی و قبلی وجود دارد گفتند ما مجلس را تعطیل کردیم و شما نیز همین کار را کردید؛ خطرناک‌ترین مسئله ورود به بازی خیابانی است، افراد مسلح به خیابان‌ها آمده و راه‌ها را بستند؛ درست نیست بگوییم اهل سنت راه‌ها را بستند؛ شما می‌خواهید کشور را به کجا برسانید؟ جنگ در طرابلس را آغاز کردید اما به نفع چه کسی این کار را می‌کنید؟ بسیاری از مردم لبنان در تجمعی که قرار بود مراسم تشییع جنازه یک شهید باشد و به یورش تبدیل شد، شرکت نکردند اما نظم و انضباط زیادی در خیابان دیگری حاکم بود و من به آگاهی بالای بسیاری از مردم که جلوی فرصت انفجار کشور را گرفتند، اشاره می‌کنم این آگاه نه تنها در میان رهبران سیاسی و بلکه در میان مردم وجود دارد، برخی‌ها در گروه 14 مارس منتظر بودند که اوضاع منفجر شود اما با آگاهی این فرصت از آنها گرفته شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: همه وقایع و حوادث نشان می‌دهد که برخی طرف‌های سیاسی در لبنان با طرف‌های خارجی همدست شده و می‌خواهند کشور را به سمت انفجار سوق دهند، نه سوریه و نه 8 مارس بلکه گروه دیگری می‌خواهد کشور را به سمت انفجار پیش ببرد اما آمریکا و غرب انفجار اوضاع را نمی‌خواهند زیرا این امر را به نفع نظام سوریه می‌دانند اما برخی‌ها در لبنان این محاسبه را ندارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: برخی‌ها می‌خواهند انفجار شیعی و سنی رخ دهد، برخی‌ها می‌خواهند این انفجار رخ دهد و مشخصا مسیحیان 14 مارس و برخی از افراد جریان المستقبل و به همین دلیل است که تحریکات مذهبی و طایفه‌ای زیاد شده است و برخی از مردم از هر حادثه‌ای در راستای این نبرد بهره‌برداری می‌کنند.

نصرالله اظهار داشت: آنچه دیروز در صیدا رخ داد واقعا تاسف‌برانگیز است، صیدا مرکز جنوب لبنان است و مرکز مقاومت باقی خواهد ماند، صیدا مرکز زندگی واحد بین مسیحیان و مسلمانان است، صیدا قضیه فلسطین و ملت فلسطین را به آغوش کشیده و همچنان در آغوش خود نگه خواهد داشت، برخی‌ها می‌خواهند صیدا را وارد فتنه کنند اما به نفع چه کسی؟ هر روز تقریبا نبرد و شعاری ایجاد می‌شود در حالی که دولت تقریبا از مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

وی گفت: این مرحله حساس است و به سطح عالی آگاهی و بینایی نیاز دارد نباید کسی با تعصب‌گرایی، تحریک و شایعات بر شما تاثیر بگذارد زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد من به شیعیان و اهل سنت و همه لبنانی‌ها می‌گویم که دقت کنید و از کل حادثه اطمینان حاصل کنید و به شایعات احدی توجه نکنید به دروغ‌پردازی‌ها توجه نکنید؛ همه باید با یکدیگر در تماس باشید، خویشتنداری کنید و تحمل داشته باشید هر چند اگر اتفاقی افتاده باشد باید صبر و تحمل کنید و باید با یکدیگر تماس داشته باشید و دولت نیز به مسئولیت خود عمل کند و هر راه بسته‌ای را باز کند و بر آن پیروز شود.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...