نسخه چاپی

محسني اژه‌اي خبر داد :

معمای نامه مبهم وبلاگ نویس پیش از مرگ

عکس خبري - معماي نامه مبهم وبلاگ نويس پيش از مرگ

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در زندان، به مهدی هاشمی امكانات و امتیازات ویژه داده شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود به بیانیه خانواده هاشمی پرداخت و گفت: ما دوست داشته و داریم که به هر زندانی به هر میزانی که ممکن است توجه شود. خیلی از اوقات آنچه خانواده زندانی می‌خواهند، مقدور نیست.
اژه‌ای درباره امکانات مهدی هاشمی گفت: او بیش از یک ماه در زندان بود و در این مدت چند بار ملاقات و تماس تلفنی با خانواده درجه یک خود داشتند.
اژه‌ای همچنین در خصوص مساله پزشکی مهدی هاشمی نیز گفت: در تماسی که با خانواده داشتند گفتند ناراحتی قلبی دارم که بلافاصله بازپرس به زندان اوین اطلاع داد که پزشک زندان وی را معاینه کند و پزشک تشخیص داد مورد خاصی نیست ولی باز از متخصص قلب دعوت کردند و نوار قلب گرفتند که آن هم مساله خاصی نبود.
وی ادامه داد: با اصرار خانواده که گفتند دکترهای مورد اعتماد خودمان باید معاینه کنند و با اینکه قاضی پرونده الزامی نداشت؛ اجازه داد که دکتر مورد نظر وی را معاینه کند و دکتر ایرج ناظری را با نظر خودشان فرستادند و ایشان هم در معاینشان گفتند براساس معاینه ناراحتی قلبی نیست اما براساس توضیح متهم و مسائل بالینی لازم است که بررسی و آنژیوگرافی شود.
ایشان پنجشنبه آنژیوگرافی کردند که دراین بین نیز ملاقات هایی با خانواده درجه یک صورت گرفت و روز پنجشنبه نیز اعلام شد که از ناحیه قلب مشکلی نیست و دکتر نیز اعلام کرده بود که اگر مشکلی نباشد24 ساعت بعد مریض می‌تواند مرخص شود.وی در پایان این بحث یادآور شد: فردای آن روز اظهارات دیگری شد که آزمایشات باید در جهت کلیه باشد اما با توجه به اینکه دکتر گفته بود 24 ساعت بعد می‌تواند مرخص شود وی به بازداشتگاه خودش منتقل شد.

پرونده مبهم ستار بهشتی
دادستان کل کشور در نشست مطبوعاتی دیروز خود بخش زیادی از سخنانش را هم به موضوع مرگ سوال برانگیز ستار بهشتی وبلاگ نویسی که چندی پیش بازداشت و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفته بود اختصاص داد.به گفته اژه‌ای ستار بهشتی تنها 19 ساعت در اوین بازداشت موقت بوده و چون نتوانسته قرار وثیقه 100 میلیونی را تامین کند با دستور بازپرس و برای ادامه تحقیقات در روز یازدهم آبانماه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.
وی افزود: روز بعد هنگامی که ماموران برای دادن وعده ناهار به سلول وی مراجعه می‌کنند وی را مرده می‌یابند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستور رییس قوه برای پیگیری و بررسی دقیق این پرونده و برخورد با هر نوع قصور یا تقصیر گفت: در گزارش پزشکی قانونی آثار کبودی در پنج نقطه از بدن وی مشاهده شده اما پس از کالبد شکافی هیچ اثری از ضرب و جرح و شکستگی در بدن وی یافت نشده است و هیچ مورد مشکوکی در امحا واحشای وی نیز وجود نداشته است.
اژه‌ای افزود: البته پزشکی قانونی برای اعلام نظر نهایی آزمایشهای دیگری را هم باید انجام می‌داد که تا کنون نتیجه آزمایش سم شناسی را به ما اطلاع داده‌اند که منفی بوده است.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد احتمال سکته قلبی یا مغزی وی و گزارش پزشکی قانونی در این باره نیز تصریح کرد که گزارش پزشکی قانونی بروز سکته را هم رد کرده است.

نامه مشکوک متهم
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه این موضوع به انتشار نامه‌ای از ستار بهشتی در سایت‌های ضد انقلاب اشاره کرد که به نظر می‌رسد خود به یکی از سرنخ‌ها وابهامات این پرونده بدل شده است.
از ستار بهشتی نامه‌ای خطاب به رئیس بند 350 اوین منتشر شده که در آن ادعا کرده بدون حکم بازداشت شده و مورد ضرب و شتم و توهین و تهدید قرار گرفته و در همان نامه از احضار توسط پلیس فتا و انتقالش از اوین خبر داده است.به گفته اژه‌ای این نامه به روال قانونی در دفتر بند ثبت نشده و مسئول بند از آن اظهار بی اطلاعی می‌کند اما دو نسخه کپی این نامه در سلول متهم یافت می‌شود که معلوم نیست چگونه و توسط چه کسی از زندان خارج شده که باید در این باره تحقیق شود.دادستان کل کشور افزود: علاوه بر این مورد مشکوک در این نامه آنست که وی نمی توانسته مطلع باشد که پلیس فتا او را احضار کرده و حتی اگر این را هم با خبر بوده اطلاع نداشته که قرار است به زندان دیگری منتقل شود ضمن اینکه بازداشت وی با حکم قضایی بوده است.


شایعه جنجالی که تکذیب شد

سخنگوی قوه قضائیه در این نشست همچنین درباره شایعه بازداشت برخی از مدیران شهرداری به اتهام مشارکت در اخلال بازار ارز با رد این شایعه گفت: ما بعنوان منسوب کسی در شهرداری یا مدیران این سازمان هیچ باز داشتی نداشته ایم
اژه‌ای در عین حال افزود: 47 نفر تا کنون به اتهام اخلال یا سوء استفاده در بازار ارز بازداشت شده‌اند اما هنوز کیفر خواستش برای آنها صادر نشده است.سخنگوی دستگاه قضا درباره اینکه گفته می‌شود سپاه از وزارت صنعت و معدن بابت تصادف اتوبوس‌های راهیان نور شکایت کرده است، گفت: من از چنین شکایتی اطلاع ندارم هر چند که در همان حادثه در دادگستری استان مربوط پرونده‌ای برای مشخص شدن مقصرین و رسیدگی به اتهامات آنها تشکیل شده است.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...