نسخه چاپی

توافق كویت و عراق درباره آرام‌سازی اوضاع منطقه

معاون وزیر خارجه كویت با اشاره به اهمیت تلاش‌های قطر برای آرام‌سازی اوضاع منطقه، از توافق كویت و عراق در این باره خبر داد.


به گزارش نما، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت امروز سه‌شنبه سفر «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق به کویت را مهم و در راستای هماهنگی دو کشور خواند.

اخبار بین الملل- الجارالله در جمع خبرنگاران به تلاش‌های قطر برای آرام‌سازی اوضاع منطقه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های برای سروسامان دادن به اوضاع عراق، لبنان و یمن صورت گیرد.

او گفت که تأکید ما بر آرام‌سازی، گفت‌وگو و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل هر گونه اختلافات و منازعاتی است که ممکن است در جهان عرب پیش آید.

الجارالله تصریح کرد که سفر وزیر دفاع عراق به کویت همچنین با هدف بررسی مسائل مربوط به مرزهای دو کشور بوده است و در این باره «توافقاتی بین دستگاه‌های دفاعی و امنیتی عراق و کویت وجود دارد و در نتیجه اوضاع مرزها مطمئن است».

وزیر دفاع عراق روز یکشنبه وارد کویت شده است و تا کنون با شماری از مقامات این کشور از جمله «احمد منصور الأحمد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت دیدار و درباره پاره‌ای از مسائل مشترک دو کشور گفت‌وگو کرده است.

معاون وزیر خارجه کویت همچنین به اهمیت تلاش‌های قطر برای آرام‌سازی اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت که برادران ما در قطر تحرکات، روابط و تماس‌های فعالی دارند و دائما پویا هستند و طبیعی است که شاهد تماس‌ها و سفرهای آن‌ها به ایران، عراق و دیگر نقاط باشیم و این طبیعت دیپلماسی پویای قطر است و تعجبی ندارد.

در همین ارتباط «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز دوشنبه(دیروز) در سفری به کویت با مقامات این کشور دیدار کرد و در حساب توئیتری خود نوشت که در دیدار با «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیام «تمیم بن حمد آل ثانی» همتای قطری را به او ابلاغ کرده است.

۱۳۹۸/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...