نسخه چاپی

اسلامی: جعبه سیاه هواپیمای اوكراینی در ایران خوانده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاه جزو لایفنك اجزای بررسی سانحه است و مسئول بررسی سانحه، سازمان هواپیمایی كشوری است و آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن در حال انجام است.


به گزارش نما، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر خود به اوکراین گفت: در این سفر، من حامل پیام تسلیت رئیس جمهور کشورمان به دولت و ملت اوکراین بودم و با رئیس جمهور، بخشی از کابینه، وزیر خارجه و حمل و نقل اوکراین دیدار داشتم و آنها هم از همراهی ایران تشکر کردند.

اخبار سیاسی- وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این سفر تاکید شد که روند بررسی سانحه به صورت مشارکتی و طبق دیسیپلین مربوط به سوانح انجام شود و نتایج نهایی آن نیز اطلاع رسانی شود. این سفر بسیار سفر موثری بود این سانحه هم در دست بررسی دقیق است و نتایج آن اعلام می‌شود.

وی در مورد اینکه چه کسی مسئول بررسی جعبه سیاه هواپیما است، بیان داشت: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای بررسی سانحه است و سانحه هم در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است و این کار در دست بررسی است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک هیات بررسی سانحه برای بازبینی مدارک هواپیما به اوکراین سفر کرده است، بعد از بازگشت این هیات تیم مشترکی با اوکراین و تمامی اعضایی که طبق قوانین باید در بررسی سانحه شرکت کنند تشکیل می‌شود.

اسلامی در پایان گفت: سازمان هواپیمایی ایران بعد از سانحه هم با شرکت بوئینگ و هم اوکراین تماس گرفته و آنها نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده و نمایندگان خود را فرستادند و طبق دیسیپلیین کار در حال انجام است. اگر این تیم بررسی سانحه در بازگشایی و پردازش اطلاعات به مشکل بخورند ممکن است خودش تصمیم بگیرد چگونه از سایر کسانی که امکانات دارند کمک بگیرد.

۱۳۹۸/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...