نسخه چاپی

«پدران» ؛داستان رویارویی دو نسل متفاوت با بازی گلاره عباسی

با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «پدران» به كارگردانی «سالم صلواتی» به عنوان یكی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی كشور معرفی شد.

به گزارش نما، با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ، فیلم سینمایی «پدران» به کارگردانی «سالم صلواتی» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

اخبار فرهنگ و هنر - سالم صلواتی که کارگردانی فیلم‌های کوتاه را در کارنامه خود دارد سال گذشته جایزه ویژه هیات داوری جشنواره «ماکائو» چین را برای فیلم «آینه‌های پریده رنگ» دریافت کرده بود.

سالم صلواتی با فیلم «زمستان آخر» به شهرتی بین‌المللی رسید و این فیلم جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره فجر فیلم بیروت، زردآلوی طلایی ارمنستان، بغداد و… را از آن خود کرد.

وی در فیلم‌های کوتاهش مثل «اگر بروم»، «رویا‌های برفی» به روابط انسانی و فاصله بین افراد، پرداخته‌است.

پدران داستان رویارویی ۲ نسل و حوادث ناشی از آن است. ایده اولیه این فیلم سینمایی متعلق به محمدرضا گوهری از فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است و داستان آن در فضایی شهری روایت شده است.

علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی ، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

باید گفت که به‌واسطه کارگردانی فیلم «زمستان آخر»، حضور نام فیلم «پدران» در فهرست فیلم‌های اول جشنواره سی‌وهشتم با این انتقاد مواجه شد که سالم صلواتی پیش از این تجربه کارگردانی داشته است، اما بنابر فراخوان جشنواره احتمالا به جهت نداشتن پروانه ساخت سینمایی، آن فیلم نمی‌توانسته مانع راه‌یابی «پدران» به این بخش از جشنواره شود.

«پدران» به تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی به سی و هشتمین جشنواره فجر رسیده است.

۱۳۹۸/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...