نسخه چاپی

اپوزیسیون بی‌شرمی را از حد گذراند

پایگاه اینترنتی اخبار روز (وابسته به اپوزیسیون مقیم آلمان) با انتشار این مطلب نوشت: برخی گروه های اپوزیسیون اخیرا در تظاهراتی در كانادا پلاكاردهایی در دست داشتند با مضمون تحریم، آری ماجراهایی از این دست به گونه های مختلف تكرار شده، از اظهارنظرهای صریح برخی سران اپوزیسیون در دفاع از تحریم تا برخی تحلیل ها و موضع گیری ها كه نه صراحتا بلكه در قالبی پیچیده نهایتا تحریم و جنگ را توجیه می كنند. باید بررسی كرد كه تا چه اندازه مدافعان این سیاست، ضدمردمی هستند.

به گزارش "نما" ، کیهان نوشت: مواضع برخی گروه های اپوزیسیون در دفاع از تحریم ها علیه مردم ایران بی شرمانه است.

پایگاه اینترنتی اخبار روز (وابسته به اپوزیسیون مقیم آلمان) با انتشار این مطلب نوشت: برخی گروه های اپوزیسیون اخیرا در تظاهراتی در کانادا پلاکاردهایی در دست داشتند با مضمون تحریم، آری ماجراهایی از این دست به گونه های مختلف تکرار شده، از اظهارنظرهای صریح برخی سران اپوزیسیون در دفاع از تحریم تا برخی تحلیل ها و موضع گیری ها که نه صراحتا بلکه در قالبی پیچیده نهایتا تحریم و جنگ را توجیه می کنند. باید بررسی کرد که تا چه اندازه مدافعان این سیاست، ضدمردمی هستند.


سایت مذکور می نویسد: تحقیق منتشر شده از سوی Peterson Institute for International Economics که 174 مورد از تحریم های اقتصادی را مورد بررسی قرار داده، نشان می دهد که سیاست تحریم تنها در 34 درصد موارد موفق به دستیابی به اهداف مورد نظر شده که البته این آمار مربوط به کل انواع تحریم ها است، از تحریم های با اهداف محدود نظیر آزادسازی یک زندانی گرفته تا اقدام به تحریم با هدف تلاش برای تغییر رژیم. بررسی فوق نشان می دهد که تحریم در کل سیاست موفقی نبوده.


این تحلیل خاطرنشان می کند: هم اکنون آنچه تحت عنوان تحریم هوشمند توسط آمریکا و اروپا در مورد ایران اعمال شده، به تمام بخش ها تسری پیدا کرده، حتی اگر آن بخش ها رسما در حیطه و دایره تحریم قرار نگرفته باشند. و البته این مسیری است که هوشمند بودن تحریم ها را منتفی می کند. تمام هدف تحریم هوشمند آن بود که حاکمیت بر اثر تحریم ها تضعیف شود و نه مردم. البته، انگار برای اثر بخش کردن تحریم ها، تصمیم گرفته اند که بی سروصدا بخش «هوشمند» را هوشمندانه حذف کنند. تحریم بهتر است کودن باشد تا موثر واقع شود!


در ادامه این تحلیل آمده است: در نتیجه گیری تحقیقی که CHATHAM HOUSE در ژانویه 2012 پیرامون تحریم صادرات نفت خام ایران منتشر کرده آمده است «تاریخ نشان داده که از زمان ملی شدن نفت ایران در 1951 و وقایع منتهی به سرنگونی دکتر مصدق در 1953، تحریم های نفتی جواب نداده و ناکارآمد بوده اند. بازار بین المللی نفت بسیار پیچیده است با بازیگران بسیار و گزینه های بسیار متعدد جهت تغییر قیافه معاملات و دادن سر و شکلی دیگر به آن. تحریم های نفتی به تنهایی نمی تواند موفقیت آمیز باشد.


نویسنده سپس با اشاره به اعمال تحریم های ضدانسانی در حوزه های دارویی، تصریح کرد تحریم کنندگان سابقه کثیفی در کارنامه خود دارند و از این جهت همراهی با تحریم های غرب از سوی اپوزیسیون بی شرمانه است.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...