نسخه چاپی

پایان ماه‌عسل اوباما و پاپ

پاپ در سال 2008 میلادی و پس از پیروزی اوباما این اتفاق را واقعه ای تاریخی قلمداد كرده و در اقدامی نادر نامه تبریك به صورت دست نویس برای اوباما ارسال كرده بود.


به گزارش "نما" به نقل از باشگاه خبرنگاران، در یک هفته اخیر موضع گیری های شدیدی از طرف واتیکان به عنوان مرجع کاتولیکهای جهان علیه قانونی شدن ازدواج همجنس بازان در چند کشور اروپایی و البته چند ایالت آمریکا رخ داد.

از چند هفته پیش و به دنبال انتشار اخباری در مورد تلاش برای قانونی کردن همجنس بازی در اسپانیا، فرانسه و چند ایالت آمریکا ، پاپ بندیک شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان در موضع گیری بسیار نادر به صورت علنی از این مسئله انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای "نوع بشر" تلقی کرد.

در چند روز اخیر نیز با تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در فرانسه و اسپانیا و رای آوردن این طرح در تعدادی از ایالت های آمریکا، واتیکان مواضع بسیار تندتری را به نسبت آمریکا و شخص اوباما اتخاذ کرده است. شاید بتوان مهم ترین نشانه در این بحث را واکنش رهبر کاتولیک های جهان به پیروزی اوباما در انتخابات اخیر آمریکا دانست.

پاپ در سال 2008 میلادی و پس از پیروزی اوباما این اتفاق را واقعه ای تاریخی قلمداد کرده و در اقدامی نادر نامه تبریک به صورت دست نویس برای اوباما ارسال کرده بود. اما در حال حاضر و پس از پیروزی دوباره وی در انتخابات ریاست جمهوری پاپ به یک بیانه تبریک رسمی بسنده کرده است. بسیاری این حرکت را پایان ماه عسل اوباما با واتیکان قلمداد می کنند. بسیاری ریشه آغازین این حرکت را در اظهار نظر چند ماه پیش اوباما در مورد حمایت از همجنس بازان و البته حمایت وی از قانون سقط جنین در آمریکا می دانند.



روزنامه کاتولیک " L'Osservatore Romano " اخیرا در مقاله ای به این بحث پرداخته است. در یادداشت این روزنامه آمده است: "بسیاری تصور می کنند که کلیسا در این زمینه شکست خورده است. اما این حقیقت ندارد. مسیحیان در حال مبارزه ای شجاعانه با این تفکر مهاجم {همجنس گرایی } هستند که در حال حمله به بسیاری عقاید در جهان است. باید گفت که متاسفانه این تفکر توسط بعضی از نهادهای جهانی به مانند سازمان ملل حمایت می شوند. این سازمان سال پیش قعطنامه غیر الزام آوری را در محکومیت فعالیت های ضد همجنس گرایی به تصویب رسانده بود."

فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان نیز در مصاحبه ای با رادیو واتیکان به بحث های اخیر درباره قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان پرداخته است. وی می گوید: به نظر کلیسا هر کودکی حق دارد که یک پدر و یک مادر داشته باشد. چگونه است که در این جوامع چند همسری برای مردان و یا زنان جرم تلقی می شود اما ازدواج بین همجنسگرایان در حال قانونی شدن است. این نظر قطعی کلیسا است که جامعه محلی برای تشکیل خانواده بر پایه ازدواج یک زن و یک مرد است.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...