نسخه چاپی

حمایت حكام عرب از ائتلاف مخالفان سوری

عکس خبري -حمايت حکام عرب از ائتلاف مخالفان سوري

وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست روز دوشنبه خود در قاهره، تشكل جدید مخالفان حكومت سوریه به نام "ائتلاف ملی نیروهای انقلاب سوریه و مخالفان" را به عنوان نماینده مشروع مردم این كشور به رسمیت شناختند.

به گزارش نما،سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «وزيران خارجه اتحاديه عرب در نشست روز دوشنبه خود در قاهره، تشکل جديد مخالفان حکومت سوريه به نام "ائتلاف ملی نيروهای انقلاب سوريه و مخالفان" را به عنوان نماينده مشروع مردم اين کشور به رسميت شناختند.»

به گزارش سایت بی بی سی فارسی، پیش از این، وزرای خارجه شش کشور عربی خلیج فارس[شورای همکاری خلیج فارس] در نشستی در قاهره ائتلاف تازه مخالفان دولت سوریه را به عنوان "نمایندگان مشروع" این کشور به رسمیت شناخته اند.

کشورهای غربی و ترکیه از تشکیل این ائتلاف استقبال کردند و ترکیه در واکنش به آن گفت که دیگر دلیلی ندارد جهان از مخالفان رژیم بشار اسد حمایت نکند. دولت آمریکا هم ضمن حمایت از تشکیل ائتلاف تازه، گفته که در انتظار همکاری با این ائتلاف است.


مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه ای گفت: "ما از ائتلاف ملی در حالی که به سمت پایان بخشیدن به حکومت خونین سوریه و آینده ای صلح آمیز و دموکراتیک، که مردم سوریه لیاقت آن را دارند، حرکت می کند، حمایت می کنیم."


ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا هم گفت که این حرکت برای تشکیل یک گروه مخالف که نماینده مردم سوریه باشد، مهم بوده است.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...