نسخه چاپی

دین افراد فقط در سند سجلی درج می‌شود

عکس خبري -دين افراد فقط در سند سجلي درج مي‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال كشور گفت: دین فقط در سند سجلی افراد كه نزد ثبت احوال قرار دارد درج می‌شود اما در كارت هوشمند ملی یا شناسنامه این اقدام انجام نمی‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،سیف الله ابوترابی  بر اساس اصل ۱۳ قانونی اساسی، ادیان پذیرفته شده در قانونی اساسی و همچنین مبتنی بر تبصره ۴ ماده ۲۰ قانونی ثبت احوال، سازمان ثبت احوال کشور مکلف است که دین افراد را در سند سجلی آنها ثبت کند.


در اصل سیزدهم، زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت های دینی در ایران شناخته می شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزاد هستند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند.


وی ادامه داد: در ثبت نام کارت هوشمند ملی پیش از این در دستورالعملی برای ذکر دین، بند سایر پیش بینی شده بود اما در تذکری که ۲ تا ۳ ماه پیش یکی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور داد، این مورد برابر با قانون اساسی و همین طور قانون ثبت احوال اصلاح و بند سایر حذف شد.


سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: هیچ مانعی در مبحث مربوط به صدور کارت هوشمند ملی و همین تعویض شناسنامه برای تمام ایرانیان داخل و خارج از کشور وجود ندارد.  

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...