نسخه چاپی

10 ویژگی مجلس قوی

محمدكاظم انبارلویی

رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران فرمودند: «همت ملي براي قوي‌تر شدن ايران تنها راه ادامه مسير ايرانيان است.»

و نيز فرمودند؛ «انتخابات از مهمترين عوامل اقتدار کشور است و کشور را بيمه و دشمن را مأيوس خواهد کرد.»

همچنين تأکيد فرمودند: «همه مراقب باشيم، مبادا دشمن، انتخابات را کمرنگ و بي‌رونق کند»

***

ملت ايران فقط در سايه اقتدار ملي و تحکيم مباني امنيت ملي مي‌تواند در برابر تجاوزات روزافزون و نيز زياده‌خواهي‌هاي آمريکا بايستد.

انتخابات و حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي و تحکيم مشروعيت مردمي نظام همواره طي 40 سال گذشته چون خاري در چشم دشمنان اسلام و ايران بوده است. طبيعي است هر قدر مشارکت مردم در انتخابات بالاتر رود، دشمن نااميدتر و در رسيدن به اهداف خود مأيوس‌تر مي‌شود.

ايران قوي نياز به «مجلس قوي» دارد. مجلسي که پاسدار حريم اسلام و نگاهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي باشد، مجلسي که متضمن استقلال و اعتلاي کشور و حقوق واقعي ملت باشد.

مردم بايد بدانند مجلس قوي چه ويژگي و مختصاتي دارد.

1- مجلس قوي، مجلسي است که نمايندگان آن پاکدست، پاسخگو و انتقادپذير باشند.

2- مجلس قوي، مجلسي است که نمايندگان خود را همراز و همزاد مردم بدانند و در روز حادثه روي حمايت مردم حساب کنند و نمايندگان آن در دسترس مردم باشند.

3- مجلس قوي، مجلسي است که وامدار کسي جز وامدار مردم نباشد و در مبارزه با فساد در هر رده و هر مرتبتي ترديد نکند.

4- مجلس قوي، مجلسي است که در برابر مسئله‌سازي‌هاي آمريکا و دشمنان اسلام بايستد و مسئله‌‌حل‌کن باشد نه مسئله‌پاک‌کن، ظرفيت‌سازي کند و هر تهديدي را به فرصت براي قوي شدن ايران تبديل نمايد.

5- مجلس قوي، مجلسي است که نمايندگان آن در انجام وظايف وکالت، امانت و تقوي را رعايت کنند و به خدمت کردن به مردم پايبندي نشان دهند.

6- مجلس قوي، مجلسي است که نمايندگان آن ساده‌زيست باشند و زندگي آنها مثل زندگي طبقه محروم و متوسط جامعه باشد و از اشرافي‌گري فاصله بگيرند.

7- مجلس قوي، مجلسي است که آرمان گرا و آينده‌نگر باشد و نمايندگان آن صبور، شکور و پراستقامت، احياگر ارزش‌هاي اسلامي در جامعه باشند و با کار جهادي، موانع پيشرفت کشور را از سر راه بردارند.

8- مجلس قوي، مجلسي است که با اتکاء به خداوند متعال و نيز با حساب‌آوري جوانان و نيروهاي انقلابي، در مسير پديداري تمدن نوين اسلامي حرکت کند.

9- مجلس قوي، مجلسي است که با هوشمندي در برابر تهاجم فرهنگي دشمن بايستد و در مسير تعميق و گسترش اخلاق اسلامي و احياء فرهنگ جهادي در جامعه حرکت کند.

10- مجلس قوي، مجلسي است که نماد شرافت ملي باشد و به طور خستگي‌ناپذير با فقر و فساد و تبعيض مبارزه کند و يک زندگي پاک و شرافتمندانه را براي مردم به ارمغان بياورد.

***

شايد گفته شود دستيابي به يک مجلس قوي با 10 ويژگي فوق، آرماني و در عين حال دست‌نايافتني است، اما دسترسي به چنين مجلسي با بصيرت مردم و فضاي کنوني کشور آن هم در قاب اهداف بيانيه گام دوم ممکن است.

کمتر از يک ماه است مردم ما با شهادت سرباز سرافراز اسلام، شهيد قاسم سليماني قامت مردي را به تماشا نشسته است که همه صفات خوب الهي و انساني در او جمع است. صدها نفر در سپاه براي امنيت مردم، شب و روز نمي‌شناسند و از جان و مال و فرزند و همه مواهب طبيعي گذشته‌اند. انقلاب نشان داده که در حوزه نظامي مي‌توانيم سرباز، افسر و ژنرال‌ تراز اسلام و قرآن و ايران داشته باشيم.

چطور در حوزه سياست نمي‌توانيم آدرس چنين مرداني که از خود گذشته باشند و به اسلام، مردم و نظام فکر کنند، پيدا کنيم؟ در ميان همين افرادي که نامزد انتخابات شده‌اند، مرداني هستند که خود را براي برپايي يک مجلس قوي با ويژگي‌هايي که گفته شد، آماده کرده‌اند، اگر با چشمان باز رأي دهيم. اگر با آگاهي و بصيرت رأي دهيم، با تک‌‌تک رأي همين مردم مي‌شود سازه‌هاي يک مجلس قوي و الهي را برپا کرد و آن را در رأس امور به عنوان نماد مردم سالاري ديني نشاند.

مجلس آينده با عزم ملت ايران مي‌تواند مجلسي کارآمد، تحول‌آفرين، بانشاط و قوي باشد. اگر چنين عزمي وجود داشته باشد، حتما خداوند اين ملت را ياري خواهد فرمود.

مردم بايد در انتخابات به نماينده‌‌اي رأي دهند که در تراز قاسم سليماني باشد و مکتب سليماني را در حوزه سياست ترويج نمايد.

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...