نسخه چاپی

افشای نقش بعثی‌ها در حمله راكتی به سفارت آمریكا

نماینده سابق پارلمان عراق، از نقش بعثی‌ها و جریان افراطی سنی در حمله راكتی به سفارت آمریكا به تحریك برخی كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، خبر داد.

به گزارش نما، «جاسم محمد جعفر» نماینده سابق پارلمان عراق، بعثی‌ها و جریان افراطی سنی را عاملان پشت پرده حمله راکتی عصر یکشنبه (۲۶ ژانویه) به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد دانست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: جریان افراطی سنی و بعثی‌ها با حمایت و تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، عصر یکشنبه با هدف تشدید تنش و کینه میان گروه‌های مقاومت و طرف آمریکایی، سفارت این کشور را در بغداد هدف قرار دادند.

این نماینده سابق عراقی افزود: سرنخ‌هایی از نقش بعثی‌ها و طرف‌های افراطی سنی در این حمله راکتی وجود دارد و آنها تنها طرف‌هایی هستند که از این حمله راکتی سود می‌برند. اقدام گروه‌های مقاومت عراق در اعلام برائت از این حمله، اقدام مناسبی بود و این مسئله را روشن ساخت که این گروه‌ها نمی‌خواهند دولت را در سختی و فشار قرار دهند. لذا در چنین شرایطی، دولت باید فورا درباره این مسئله تحقیق کند و عاملان این حمله را شناسایی و در رسانه‌ها معرفی کند تا از نظر دیپلماتیک آرامش برقرار شود و تا زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، بحرانی ایجاد نشود.

«کتائب حزب‌الله» عراق، دیروز درباره به سختی انداختن دولت عراق، از طریق هدف قرار دادن متوالی سفارت آمریکا در بغداد هشدار دارد و اعلام کرد که انجام چنین عملیاتی در زمانی نامناسب صورت گرفته است.

منابع خبری عصر یکشنبه از شلیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند. گفته می‌شود که دست کم یک نفر در سفارت آمریکا مجروح شده است با این حال برخی منابع گزارش داده اند تعداد مجروحان بیشتر از یک نفر است.

در پی این حمله و اقدام واشنگتن در نسبت دادن این عملیات به ایران و سازمان الحشد الشعبی، «جواد الطلیباوی» سخنگوی نظامی جنبش مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله راکتی به سفارت آمریکا کار گروه‌های مقاومت عضو الحشد الشعبی نیست.

الطلیباوی در توییترش اعلام کرد که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی در شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه دخالت نداشته‌اند و اصولا الحشد الشعبی مدت‌هاست که استفاده از این سلاح را کنار گذاشته است.
منبع: فارس

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...