نسخه چاپی

مردم منطقه ‌بدانند ‌امنیت توسط آمریكا تأمین نمی‌شود / در هیچ شرایطی تن به ذلت مذاكره نمی‌دهیم

مشاور فرماندهی كل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: ملت ایران با كسی كه دستور ترور یك مقام رسمی را در سفری رسمی و در یك كشور دیگر داده است مذاكره نخواهد كرد.


به گزارش نما، سردار حسین دهقان شامگاه دوشنبه در جمع مردم شهرستان لنجان با بیان اینکه جامعه ما قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را به خوبی نمی‌شناخت، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده و ایشان تشکیل دهنده لشکر 41 ثارالله بودند، در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس به عنوان واحد رزمی تمام عیار وارد میدان شده و عملیات‌های خطیر را بر عهده می‌گرفتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) بودند و باید به این نکته توجه داشت که خلوص در عمل نخستین ویژگی بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شمار می‌آمد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با خلوص نیت و زیرپاگذاشتن نفس خود در جهاد اکبر موفق عمل کرده و نور الهی بر قلب ایشان تابیده بود و در نهایت نیز انعکاس دهنده نور الهی شدند.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مجاهدی تمام عیار دانست و عنوان کرد: ایشان با آغاز دوران دفاع مقدس پا در میدان جهاد نهادند و تا آخرین لحظات در جبهه مشغول فعالیت بودند و پس از آن در حوزه مبارزه با قاچاق سازمان یافته در جنوب شرق کشور به فعالیت مشغول شدند و در نهایت به عنوان فرمانده سپاه قدس فعالیت خود را ادامه دادند تا در نهایت به شهادت رسیدند.

دهقان با اشاره به اینکه لحظه لحظه زندگی حاج قاسم سلیمانی سرشار از مجاهدت در عرصه دفاع از نظام و انقلاب بود، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی انقلابی زندگی کرد، انقلابی مبارزه کرد، انقلابی از نظام دفاع کرد و تا آخرین لحظه نیز انقلابی باقی ماند و کوران حوادث نتوانست ایشان را از مسیر انقلابی گری لحظه‌ای جدا کند و همواره با تمام توان از حریم انقلاب دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ولایت مدار واقعی کسی است که هیچ‌گاه مبنای رفتار و ارتباط او با مقام معظم رهبری بر مبنای سود و ضرر نباشد، خاطرنشان کرد: ثابت قدم ماندن در مسیری الهی در طول 40 سال و پیوندی بلافصل با رهبر مقام معظم انقلاب کار بسیار سختی است و در نهایت نیز شهادت انقلابی حاج قاسم سلیمانی در این مسیر رقم خورد به گونه‌ای که خون ایشان تثبیت کننده انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی شد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی 40 سال در جمع ما شهید زندگی کرد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر بارها این جمله حاج قاسم سلیمانی را در فضاهای مختلف شنیده‌ایم که شهدا قبل از شهید شدنشان شهید شده بودند و این سخن نشان از آن دارد تا انسان به کمال نرسد به درجه شهادت نائل نخواهد شد.

دهقان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به خوبی می‌فهمیدند که امنیت و منافع کشور در کجا تعریف شده و دشمن چگونه عمل می‌کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خطبه اخیر خود فرمودند برخی افراد با گذشت سال‌ها از زندگی‌شان همچنان فهم مسائل و منافع امنیت ملی را پیدا نکرده‌اند و این درحالی است که فهم اینگونه مسائل بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: امروز باید دشمن را به خوبی شناخت، روش‌های دشمن را درک کرد تا با اقدامی به موقع توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم، از این رو این وظیفه هر روزه را بر عهده داریم که آگاهانه در صحنه حضور یافته و به موقع عمل کنیم.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با واکاوی علت شهادت حاج قاسم سلیمانی و زمان شهادت خاطرنشان کرد: آمریکا سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دشمن درجه یک خود می‌دانست چراکه این شهید والا مقام کلیه توطئه‌های آنان را در منطقه با شکست سنگین مواجه می‌ساخت و بر همین اساس دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تعابیر بسیاری را برای ایشان به‌کار می‌بردند که فراتر از تعابیری است که ما برای ایشان بر زبان جاری می‌ساختیم.

وی سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بزرگترین استراتژیست نظامی دانست و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک فرمانده نبوده بلکه سربازی در خط ولایت بود و دنیا کمتر فرماندهان عالی رتبه را به خود دیده است که اینگونه عمل می‌کردند و ایشان در عرصه‌های مختلف بدون محافظ حضور پیدا می‌کردند و چنانچه آمریکایی‌ها قصد ترور ایشان را داشتند می‌توانستند این اقدام را انجام دهند اما باید به زمان شهادت ایشان و علت انتخاب این زمان توجه کرد.

دهقان با بیان اینکه انتخاب مکان شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را باید به درستی مورد تحلیل قرار داد، تصریح کرد: در زمانی نه چندان دور، تمی در جامعه راه‌اندازی شد که حضور مردم عراق در ایران را به عنوان گردشگر در ایران خصوصا مشهد مقدس را با طرح مسائل حاشیه‌ای و دروغین مورد هجوم قرار دادند تا غیرت دینی و ملی ایرانیان را تحریک کرده و در برابر مردم عراق ضدیتی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر آمریکا در کشور عراق با استفاده از ظرفیت مزدوران خود و سران خود فروخته عربستان و...به دنبال آن بودند فضایی را به وجود بیاوردند که اگر چنین وضعیتی در عراق حاکم است به دلیل حضور ایران و حاج قاسم سلیمانی، حشدالشعبی و ابومهدی المهندس است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ایجاد زمینه نارضایتی در جامعه و سوار شدن بر موج‌های اینچنینی را توطئه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود دانست و یادآور شد: برخی مواقع با اقدامات نابخردانه همچون تغییر قیمت بنزین و... زمینه موج سواری دشمنان مهیا شده و آنان به میدان می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با شهادت حاج قاسم سلیمانی قصد داشتند چنین نشان دهند که اقدام قاطع و تمام‌کننده‌ای را در مسیر پایان دادن به محور مقاومت انجام داده‌اند و حوزه نفوذ ایران را در منطقه پایان داده‌اند، ترامپ اعلام کرد ملت ایران و عراق با این اقدام جشن خواهند گرفت.

دهقان اظهار داشت: آمریکا حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کرد تا جریان مقاومت از درون دچار فروپاشی شود چراکه آنان معتقد بودند این افراد رموز این جریان بوده و با حذف فیزیکی این شهدای والامقام جریان مقاومت از میدان خارج خواهد شد، در حالی که چنین نیست.

وی یکی از شاخصه‌های مهم دولت‌های مختلف آمریکا را اقتدار خارج از مرزهای آنان دانست و افزود: تمام سیاست‌های برون مرزی رئیس جمهور آمریکا با شکست مواجه شده بود و درون جامعه سیاسی اجتماعی آمریکا دچار تحقیر شده بود، آنها به دنبال قهرمان‌سازی از خود بوده و برهمین اساس دست به چنین جنایتی زدند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم ایران با حضور خود در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی به خوبی نشان دادند که پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت فقیه زمان خود هستند، تصریح کرد: نتیجه این اقدام نابخردانه کاملاً برعکس جواب داد و سبب ایجاد وحدت و انسجام همه اقشار کشور شد و در خارج از مرزهای ایران و کشورهای اروپایی نیز موج نفرت از آمریکا و تجلیل از مقام حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت و این مسئله به خوبی نشان داد مکتب امام خمینی(ره) زنده است و مسیر خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به جنایت آمریکا و شهادت حاج قاسم سلیمانی و دروغ‌های مکرر آمریکا درباره تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها پس از مورد هدف قرار دادن پایگاه نظامی عین‌الاسد همچنان حاضر نیستند آمار کشته شدگان را اعلام کنند چراکه در جامعه آمریکا دادن تلفات انسانی بسیار تعیین کننده است.

دهقان با بیان اینکه دوران بزن دررو به پایان رسیده است، بیان کرد: نباید فراموش کرد پس از جنگ جهانی دوم تا به امروز و در 75 سال گذشته آمریکا به 52 کشور هجوم برده و هیچ نهاد بین‌المللی، مرجع سیاسی و شخصیت‌های انقلابی و غیر انقلابی پاسخی به جنایات آنان نداده بودند و اینکه جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت در برابر جنایت آمریکا ایستاد و اعلام کرد پاسخ آمریکا را خواهد داد و با مورد هدف قرار دادن پایگاه نظامی عین الاسد آن را عملیاتی کرد که به معنای شکستن هیمنه قدرت نظامی ـ سیاسی آمریکا بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حیات آمریکا یک ملت در برابر زیاده‌خواهی و جنایت‌های آمریکا پاسخ کوبنده‌ای را به آنان داد و این درحالی است که در اصول نظامی آمریکا هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در هر گوشه از دنیا به عنوان اقدام نظامی علیه آمریکا بوده و آنان به خود اجازه می‌دهند از سلاح‌های غیر متعارف نیز استفاده کنند اما سیلی سخت ایران باعث شد آنان این حرکت را کوچک نشان دهند که تنها خسارت مالی کوچکی به آنان وارد شده است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح آمریکا را مظهر تمام عیار فساد، قتل، غارت، کشتار انسان‌های بی گناه و زیرپاگذاشتن کرامت انسانی دانست و گفت: پاسخ قاطع و کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه سیلی سخت به آمریکا بوده و آن نیز خروج آمریکا از منطقه است و شعار نظامی ما از ابتدا این بود که منطقه زمانی روی آرامش و امنیت به خود خواهد دید که اسرائیل از صحنه روزگار محو شود و آمریکا نیز از منطقه خارج شود.

وی حضور آمریکا در منطقه را عامل اصلی نا امنی‌ها دانست و افزود: اگر مردم منطقه خواستار امنیت هستند باید بدانند این امنیت توسط آمریکا تأمین نخواهند شد چراکه آنان به دنبال انتقال انرژی از منطقه بوده و هزینه‌های خود را از منطقه تامین می‌کنند و با راه اندازی بازار سلاح و تامین امنیت اسرائیل آرمش و امنیت مردم منطقه را از بین می‌برند.

دهقان شهادت حاج قاسم سلیمانی را نقطه عطف در تاریخ ایران و منطقه و یوم الله دانست و تصریح کرد: اینکه بیان می‌شود سیلی سخت ایران به آمریکا باعث ایجاد صلح و امنیت در منطقه خواهد شد به دلیل آن است که حاج قاسم سلیمانی نیز به دنبال تحقق اهدافی همچون مبارزه با تروریسم، بازگشت کرامت انسانی به کشورهای منطقه و حاکم بودن ملت‌ها بر سرنوشت خود بود.

وی عنوان کرد: باور قاطع دارم پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی هندسه قدرت در منطقه و جهان تغییر پیدا خواهد کرد و ترکیب سیاسی منطقه متحول می‌شود و قاسم سلیمانی‌های مختلف در سراسر جهان بروز و ظهور پیدا خواهند کرد و پرورش یافتگان این مکتب به صحنه آمده و خواب راحت را از آمریکا خواهند ربود.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه آن چیزی که به ایران اسلامی قدرت، هویت و عزت داد بحث مقاومت بوده است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در این مسیر راهی جز قوی شدن نداریم که این مهم نیز نیازمند علم، اقتصاد قوی، حضور سیاستمداران قدرتمند و دشمن شناس، دانشمندان، علما، مجاهدین و ...است تا در این عرصه حضور یافته و قدرت آفرینی کنند.

وی یادآور شد: اخیراً جمله‌ای از وزیر محترم خارجه مطرح شده ‌مبنی بر اینکه به رغم اتفاقاتی که رخ داده ‌آماده مذاکره هستیم و ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و کسانی که میز مذاکره را ترک کرده‌اند بازگردند و شرط آن را عذرخواهی و برداشتن تحریم‌ها دانستند.

دهقان بیان کرد: امروز این سئوال مطرح است که آیا ملت شریف ایران حاضر هستند با یک تروریست کاباره نشین مذاکره شود؟ باید گفت «حاشا و کلا»، این ملت در هیچ شرایطی تن به چنین ذلتی نخواهد داد و این ملت با کسی که دستور ترور یک مقام رسمی را در سفری رسمی و در یک کشور دیگر داده است مذاکره نخواهد کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...