نسخه چاپی

واكنش دانشگاه علوم پزشكی یزد به شناسایی دو گردشگر مشكوك به كرونا

عکس خبري -کنش دانشگاه علوم پزشکي يزد به شناسايي دو گردشگر مشکوک به کرونا

در حالی كه وزیر بهداشت می‌گوید دو توریست، یك نفر چینی و یك نفر آلمانی اكنون تحت‌الحفظ در قرنطینه در یزد به سر می‌برند؛ معاون دانشگاه علوم پزشكی یزد تاكید دارد كه تست بیماران خارجی مشكوك به كرونا در یزد، منفی بوده است.

به گزارش نما ،دکتر محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تست بیماران خارجی مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در این استان، منفی بوده است.


وی افزود: روز دوشنبه یک بیمار چینی با علایم مشکوک تنفسی به متخصصی در یزد مراجعه می‌کند که این متخصص هم برای بررسی بیشتر، بیمار را به بیمارستان شهید صدوقی یزد معرفی میکند.


به گفته وی، در این بیمارستان هم تمام اقدامات لازم را به سرعت انجام و در بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که این توریست چینی در تماس با یک گردشگری آلمانی بوده که این تبعه آلمانی هم علایم تنفسی مشکوک داشته است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: تمام اقدامات لازم در این بیمارستان انجام و نمونه‌های گرفته شده بلافاصله به تهران ارسال می‌شود که در گزارش شفاهی به ما اعلام می‌شود که وجود ویروس کرونا در این دو بیمار، منفی است.


نوری شادکام تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که بخش بهداشت و درمان استان یزد به دقت مراقبت می‌کند و مردم نگران نباشند، به همه بیمارستان‌ها تذکر داده شده و به متخصصان هم گفته شده اگر با یک بیمار مشکوک بخصوص خارجی روبرو شدند بلافاصله تمام اقدامات لازم را انجام دهند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: مردم هم خیال‌شان راحت که بهداشت و درمان استان یزد مراقب و هوشیار است و با دقت رصد می‌کند و اگر مشکلی باشد به سرعت وارد عمل می‌شود.

منبع ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...