نسخه چاپی

۴دروغ رسانه‌ های غرب برضد ایران

گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم كوروش ضیابری نوشت: اینها حرفهای من نیست من از دهها گردشگر خارجی، خبرنگار و شخصیت دانشگاهی كه طی سالهای اخیر به ایران سفر كرده اند شنیده ام كه به علت تبلیغات گسترده ای كه در سراسر جهان برضد ایران می شود، تصویری كه از این كشور در سراسر جهان ترسیم شده بسیار با واقعیت متفاوت است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسانه هاي غربي در تلاشي هماهنگ و شيطاني همه اقدامات ممکن را براي نشان دادن ايران به عنوان يک کشور غيرعادي و تهديد آميز که در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته اي با هدف نابود کردن اسراييل است انجام داده اند.
برچسب زدن به ايران مي تواند بخشي از مبارزه فراگير و چند بعدي براي ضربه زدن به جهان اسلام قلمداد شود که پس از حملات يازده سپتامبر به شدت افزايش يافته است که مسلمانان عامل آن معرفي شدند و آمريکا پس از آن جنگ با تروريسم را آغاز کرد.
گردشگران خارجي ايران را با کليشه هايي که رسانه هاي غربي ارائه مي کنند به تصوير مي کشند و بسياري از آنها حتي نمي دانند ايرانيها همان پارسيهايي هستند که بيش از هفت هزار و پانصد سال پيش در سرزمين ايران باستان زندگي مي کردند.

چهار دروغ بزرگ در رسانه هاي غربي برضد ايران مطرح مي شود که مي توان به سادگي همه آنها را رد کرد:

۱. ايران صلح طلب نيست: آخرين باري که ايران به يک کشور مستقل حمله کرد به سال ۱۷۳۸ ميلادي باز مي گردد که نادر شاه افشار به هند حمله کرد.
اين بدان معناست که طي ۲۷۴ سال گذشته، ايران يک کشور صلح طلب بوده است که هيچگاه به کشورهاي ديگر حتي همسايگانش آسيب نزده و آنها را نترسانده است. اين درحالي است که در در واقع بسياري از همسايگان ايران به طور دايم اين کشور را تحريک و تهديد مي کنند.
اين مسئله را با جنگهاي بي پايان و خونيني که آمريکا در حال حاضر درگير آنها است مقايسه کنيد. آمريکا از زمان استقلال در سال ۱۷۷۶ ميلادي درگير ۵۰ لشگرکشي نظامي بوده است.
جان تيرمن تحليلگر برجسته آمريکايي در کتاب معروف خود موسوم به "مرگ ديگران" به بررسي جزييات کشتارهايي که آمريکا طي سه سده اخير مرتکب شده است مي پردازد.
به رغم بسياري از کارشناسان که جرات اشاره به اين بي توجه جامعه آمريکا و رسانه هاي اين کشور به کشتارهايي که آمريکا در سراسر جهان مرتکب مي شوند ندارند، تيرمن در کتاب خود به تفضيل سرنوشت غيرنظاميان در جنگ هاي آمريکا را بيان مي کند.

تيمرمن در کتاب خود اعتراف مي کند که بين شش تا هفت ميليون نفر در کره ، ويتنام و عراق کشته شده اند و اکثر افرادي که کشته شده اند غيرنظامي بوده اند.
نيازي به يک کارشناس تاريخ نيست که محاسبه کند چه تعداد غيرنظامي از جمله زنان و کودکان در لشگرکشيهاي آمريکا در سراسر جهان کشته شده اند.
در بررسي تفصيلي که توسط جيمز اي لوکاس در سال ۲۰۰۷ منتشر شده امده است مردم امريکا احتمالا از اين آمار بي اطلاع هستند و حتي درباره جنگهاي غيرمستقيم آمريکا در جهان نيز اطلاعات کمتري دارند. شمار تلفات ناشي از جنگ هاي غيرمستقيم آمريکا در افغانستان، آنگولا، جمهوري کنگو، تيمور شرقي، گواتمالا ، اندونزي ، پاکستان و سودان نه تا چهارده ميليون نفر مي رسد.
تنها تصور کنيد اگر ايران عامل اين همه نابودي و کشتار در سراسر جهان بود. چه اتفاقي مي افتاد؟

بنابراين چه کشوري شايسته "حامي تروريسم" است؟ آيا آمريکا حق دارد هزاران نفر را براي تحقق اهداف خود بکشد بدون اينکه حتي مسئول اين کشتار معرفي شود.

۲. بسياري از افرادي که فکر مي کنند ايران يک کشور غيرمتمدن است در واقع از واقعيت هاي فرهنگ باستاني و تمدن تاثير گذار ايران بي اطلاع هستند. ايران از نظر زمان تشکيل قديميترين کشور جهان به شمار مي رود.
نخستين سکونتگاههاي شهري در ايران باستان به چهار هزار سال قبل از ميلاد باز مي گردد و به طور گسترده اين باور وجود دارد که نخستين امپراتوري ايران ۳۲۰۰ سال قبل از ميلاد تشکيل شده است. قديميترين آثار باستاني که در ايران در منطقه کشفرود و گنچ پر پيدا شده است به حدود ۳۰۰ هزار سال پيش باز مي گردد.
بزرگترين موزه آثار مربوط به کهنه سنگي در شهر کرمانشاه ايران قرار دارد و قديمترين آب انبارهاي مصنوعي جهان نيز در اين کشور واقع شده است.
ايران بزرگترين توليد کننده و صادر کننده فرشهاي دستباف در جهان است که اين فرشها از فرهنگ ايران قابل جدا شدن نيست.

بزگترين مجموعه جواهرات پادشاهي متعلق به ايران است و معماري ايران يکي از نمادهاي معماري اسلامي محسوب مي شود و دهها هزار مسجد باستاني ، کاروانسرا ، کليسا ، پل و کاخ در ايران وجود دارد که همگي مي توانند شاهدي بر اين حقيقت باشند که معماري ايران در واقع ميراثي بي مانند است که هيچ رقيبي در سراسر جهان ندارد.
ايرانيان در طول تاريخ همواره کمک هاي فراواني به فرهنگ، علوم، اقتصاد و شيوه هاي زندگي در جهان کرده اند. جالب است بدانيد که نخستين خشت هايي که در طراحيهاي معماري از آن استفاده شد توسط ايرانيان توليد شده است.
قديميترين زيگورات جهان در ايران و در سايت تاريخي سيلک ساخته شده است. حدود پنج هزار سال پيش از ميلاد، ايرانيها نخستين افرادي بودند که ساز تار را اختراع کردند که در نهايت منجر به ساخت ساز گيتار شد.
نخستين بيانيه حقوق بشر در ايران و توسط کوروش بين سالهاي ۵۷۶ تا ۵۲۹ قبل از ميلاد مسيح نوشته شده اند که به منشور کوروش معروف است و در موزه انگليس نگهداري مي شود.
نخستين يخچال جهان نيز توسط ايرانيها در سال ۴۰۰ پيش از ميلادي طراحي شده است. براساس يافته هاي باستانشناسي، ايرانيها نخستين باتريها را که احتمالا براي آبکاري مورد استفاده قرار مي گرفته است اختراع کرده اند.
رازي دانشمند ايراني نخستين دانشمندي بوده است که جهان را در سال هشتصد و چهل و شش ميلادي با استفاده هاي نظام مند از الکل در پزشکي آشنا کرد.
اگر همه دستاوردهاي فرهنگي و علمي ايران در طول تاريخ را کنار بگذاريم. انچه مردم ايران از ملت هاي ديگر متفاوت مي کند و به آنها هويتي يگانه و بي همتا مي دهد نزاکت و مهرباني و نيز تواضع آنها است.
هيچگاه نمي توان در فيلم هاي ايراني خشونت هايي که در فيلمهاي آمريکايي به طور آشکار وجود دارد را مشاهده کرد. مکالمات روزمره مردم ايران با يکديگر مملو از ضرب المثل،‌ شعر و نيز نقل قول هاي ادبي است. احترام به بانوان سالمندان و کودکان بخشي از زندگي و فرهنگ مردم ايران است. تواضع در ميان ايرانيان يک ويژگي قابل توجه است اين درحالي است که در بسياري از کشورهاي غربي هرچقدر فردي متظاهر و با قدرت تر باشد در ميان مردم مقبول تر است. اين مسايلي است که بسياري از مردم جهان درباره مردم ايران نمي دانند.

۳. اين ادعا که ايران مکاني امن براي زنان نيست تبديل به يک باور غلط شده است و علت آن تبليغات غلط رسانه هاي غربي است.
در حالي که زنان در عربستان سعودي که از متحدان نزديک آمريکا به شمار مي رود، حق راي و رانندگي ندارند، زنان ايران دانشگاهها و موسسات علمي و حتي دولتي را اداره مي کنند.
دکتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت ايران يک زن است. معاون رييس جمهور ايران در زمينه علوم و تحقيقات نيز يک زن است. سالها نيز رييس سازمان محيط زيست ايران دکتر معصومه ابتکار بود که وي نيز يک زن است.
به گفته وزارت علوم تحقيقات و فناوري ايران، ۶۰ درصد از دانشجوياني که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاههاي ثبت نام کردند دختر بودند.
از آغاز انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۹۷۹ ميلادي مجلس ايران هر دوره چندين نماينده زن داشته است. اگر شمار زناني که نماينده مجلس بوده اند با مردان برابر نبوده است به علت محدوديت هاي دولت نبوده است.
اين تنها فقط راي مردم است و اين مسئله به نظر در همه جاي جهان جا افتاده است که مناسب مديريتي بيشتر مناسب مردان است.

۴. جنجالهاي زيادي درباره برنامه هسته اي ايران وجود دارد با اين حال فکر مي کنم آنهايي که اين جنجال را ايجاد کرده اند به خاطر دارند که برنامه هسته اي ايران در واقع توسط خود آمريکا آغاز شد.

دولت آمريکا در دهه ۱۹۰ ميلادي در زمان دوايت آيزنهاور رييس جمهور وقت آمريکا چارچوب برنامه اتمي براي صلح را بنا نهاد. اکنون ايران ديگر متحد آمريکا نيست و از نظر آمريکا ديگر حق داشتن برنامه صلح آميز هسته اي را ندارد. اين يکي ديگر از نمادهاي آشکار معيارهاي دوگانه و متزورانه آمريکا است.

آنهايي که ادعا مي کنند ايران در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته اي است هيچ مدرکي براي اثبات ادعاي خود ندارند. اين بارديگر تبليغات سياه رسانه هاي غربي است که موجب شده است مردم جهان اين گونه فکر کنند.

به رغم اين حقيقت که ايران تحت چهار دور تحريم شوراي امنيت سازمان ملل و تحريم هاي گوناگون آمريکا و متحدانش قرار دارد هيچ گزارشي توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره اينکه برنامه هسته اي ايران ابعاد نظامي دارد منتشر نشده است.
حتي سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا در سال ۲۰۱۰ در گزارشي اعلام کردند ايران قصد دستيابي به تسليحات هسته اي را ندارد. بنابراين نمي توان متوجه شد که چرا واقعا َآمريکا و متحدانش خواستار توقف برنامه هسته اي اين کشور هستند.
ايران در حالي تحريم شده است که هيچ جرمي در اين زمينه مرتکب نشده است و مجموعه تحريم هايي که برضد اين کشور اعمال شده است در واقع تنبيهي است که غرب به علت گناهي که ايران مرتکب نشده است بر اين کشور اعمال کرده است.

تنها زماني مي توان به حقايق درباره کشور ايران پي برد که همه تبليغات غرب برضد ايران را به دور بيندازيد و چند هفته براي بازديد از ايران اختصاص دهيد. شما در اين سفر با چشمان خود بخشهايي از قديميترين تمدن جهان را خواهيد ديد که هيچگاه شبکه هايي نظير سي ان ان، فاکس نيوز، بي بي سي، و نيز روزنامه هايي مانند واشنگتن پست و نيويورک تايمز منتشر نخواهند کرد.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...