نسخه چاپی

یك كارگردان مسئولان سینمایی را تهدید به شكایت كرد!

اگر پروانه ساخت «كلاشینكف» ظرف ده روز آینده صادر شود مطمئنا فیلم را به جشنواره می رسانم اما اگر این زمان را از دست بدهم ممكن است برای حضور فیلم در جشنواره مشكل پیدا كنم چون دوست دارم كار را سر فرصت و با فراغ بال بسازم.

به گزارش نما به نقل از شبکه ایران: سعید سهیلی را حالا کمتر کسی است که نشناسد، کارگردانی که اثر اخیرش «گشت ارشاد» نه فقط به هنگام اکران در سینماها حاشیه های بسیاری را تجربه کرد بلکه به هنگام عرضه در شبکه خانگی هم حاشیه های گروهی تندرو دامن فیلم را گرفت و سبب ساز توقیف همیشگی فیلم گردید با این حال هنوز نسخه قاچاق این فیلم دست به دست میان مخاطبان می گردد. سهیلی که به تازگی فیلمنامه ای با عنوان «کلاشینکف» را به اداره نظارت ارائه کرده در گفتگو با شبکه ایران از این مساله سخن گفته که اگر ظرف ده روز آینده پروانه ساخت فیلم صادر شود حتما آن را به جشنواره می رساند. گپ ما با این کارگردان صریح و باخلاق ایرانی را در ادامه می خوانید:

بالاخره کار ساخت «کلاشینکف» به کجا رسید؟

وا.. نگارش فیلمنامه کار تمام شده و به اداره نظارت ارشاد ارائه شد تا برای صدور پروانه ساخت آن تصمیم گیری شود. هنوز که پروانه ساخت صادر نشده!

عدم صدور پروانه ساخت به دلیل مضمون فیلمنامه است؟

فکر می کنم هنوز بررسی این فیلمنامه در دستور کارشان قرار نگرفته است یعنی فیلمنامه هنوز مطرح نشده که بخواهند برایش تصمیم گیری کنند.

تهیه این کار را هم خودتان برعهده خواهید داشت؟

بله، انشاا.. اگر پروانه ساخت را بدهند خودم فیلم را تهیه می کنم.

به لحاظ مضمون فکر می کنید «گلاشینکف» هم به اندازه «گشت ارشاد» پرحاشیه باشد؟

البته بیشتر آثار من حاشیه ساز بوده اند اما «گشت ارشاد» به لحاظ یک سری سوء مدیریتها شرایطی عجیب و غریب را تجربه کرد که امیدوارم برای «کلاشینکف» این حواشی رخ دهد.

فکر می کنید «کلاشینکف» به جشنواره برسد؟

اگر پروانه ساخت فیلم ظرف ده روز آینده صادر شود مطمئنا فیلم را به جشنواره می رسانم اما اگر این زمان را از دست بدهم ممکن است برای حضور فیلم در جشنواره مشکل پیدا کنم چون دوست دارم کار را سر فرصت و با فراغ بال بسازم.

نسخه ویدیویی «گشت ارشاد» از سوپرمارکتها و شبکه ویدیویی جمع آوری شده اما همچنان نسخه های فروخته شده این فیلم دست به دست می شود و حتی بسیاری از اتوبوسهای بین شهری هم طی دو ماه اخیر فقط و فقط این فیلم را برای مسافران نشان داده اند. فکر می کنید دلیل علاقمندی بیش از حد مخاطبان به این فیلم چیست؟

به دلیل اینکه مردم این فیلم را جمع نکردند و آن را دوست داشتند. گروههای خاص بودند که این فیلم را جمع کردند اما مردم ما چون خودشان شعور کافی دارند می دانند کدام فیلم را باید نه یک بار که چندین و چند بار تماشا کنند.

بعد از توقیف «گشت ارشاد» در اکران نوروزی قرار بر این شد که خسارات مادی برآمده از این توقیف به تهیه کننده فیلم که شما باشید پرداخت شود. آیا این اقدام صورت گرفت؟

هرگز! نه تنها به لحاظ مالی زیانی که به من وارد شد را پرداخت نکردند که دست اندرکاران امور حتی از یک دلجویی نسبت به من هم دریغ کردند.

آیا قصد ندارید با گرفتن وکیل به طور حقوقی ماجرا را پیگیری کنید؟

کمی دیگر صبر می کنم اما اگر دیدم در نهایت اتفاقی رخ نخواهد داد به طور قانونی پیگیر خسارتی می شوم که به واسطه توقیف غیرقانونی «گشت ارشاد» از سوی مسئولان به من وارد شد. شاید شکایت من باعث شود دوستان توجهی اندک به ما کرده و موضوع را پیگیری کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...