نسخه چاپی

تشخیص بیماری كرونا

سوالات بسیاری ممكن است درباره ویروس كرونا برای افراد پیش بیاید كه در این گزارش به ۵ مورد رایج آن پاسخ داده شده است.

به گزارش نما جامعه جهانی به دنبال یافتن راه حلی برای مهار و درمان ویروس فراگیر کروناست؛ ویروسی که همه را به وحشت انداخته است. در اینجا شاید چند سوال رایج برای افراد پیش بیاید که در ادامه به برخی از آن‌ها پاسخ داده شده است؛

آیا درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد؟
در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد و محققان همچنان در تلاشند تا درباره این ویروس اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما خبر خوش اینکه محققان موفق شده‌اند این ویروس را در آزمایشگاه کشت دهند که این می‌تواند گام مهمی در جهت ساخت واکسن باشد.

ویروس کرونا چگونه گسترش می‌یابد؟
تصور می‌شود که این ویروس از طریق شخص دیگری با قطرات تنفسی که به‌واسطه سرفه یا عطسه در فضا پخش می‌شود، از فردی به فردی دیگر سرایت می‌کند، اما دقیقاً مشخص نیست که چه وقت فرد ناقل این ویروس است. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر وجود ویروس در هوا وجود نداشته و مثلا در یک اتاق بزرگ در حال جابه‌جایی نیست.

آیا مسافرت امن است؟
خطوط هوایی کشورهای مختلف، پروازها را به حالت تعلیق درآورده‌اند و هزاران شهروند خارجی در ووهان چین دوباره به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند. بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده توصیه کرده‌اند که از سفر به چین خودداری شود.

چه افرادی در معرض خطر عفونت قرار دارند؟
افراد در هر سنی می‌توانند به این ویروس آلوده شوند، اما افراد مسن و افراد دارای سابقه پزشکی، به ویژه در برابر عوارض شدید، آسیب پذیر هستند.

چگونه می‌توانید کرونا را از آنفولانزا تشخیص دهید؟
علائم ویروس کرونا مانند علائم آنفلوانزا شامل تب، سرفه و مشکلات تنفسی است. اگر این علائم را دارید و اخیراً به چین رفته‌اید، یا با شخصی که با یک چینی در ارتباط بوده است، در تماس بوده‌اید، توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...