نسخه چاپی

بهار چهل و یكم انقلاب اسلامی

عکس خبري -شروع سال چهل‌ويکم انقلاب اسلامي

امروز 12 بهمن ماه و آغاز دهه فجر چهل‌ویكمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است؛ در حالی كه این پدیده مهم و تأثیرگذار همچنان مورد توجه محافل سیاسی بین‌المللی قرار دارد.

امروز 12 بهمن ماه و آغاز دهه فجر چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است؛ در حالی که این پدیده مهم و تأثیرگذار همچنان مورد توجه محافل سیاسی بین‌المللی قرار دارد. این رخداد و ماهیت موجود در آن، تعیین‌کننده و تأثیرگذار در بسیاری از تحولاتی است که در محیط سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رخ می‌دهد. صرف نظر از هرگونه قضاوت و ارزشیابی در حوزه کارکردی، باید این واقعیت را بیان کرد که به اذعان کارشناسان مسائل سیاسی ایرانی و غیر ایرانی که انقلاب اسلامی را مورد تحقیق قرار داده‌اند، از نگاه آنها انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 یکی از رخدادهای کم‌نظیر، مهم و اثرگذار جهانی در دوره معاصر محسوب می‌شود. حال این واقعه مهم قرن، در حالی قدم در سال چهل‌ویکم خود می‌گذارد که برخی سیاستمداران آمریکایی مدت‌ها قبل آرزو می‌کردند سال چهلم انقلاب اسلامی، سال براندازی و تغییر رژیم در ایران باشد.
یک دلیل مهم تقابل با انقلاب اسلامی آن است که این رخداد پس از گذشت چهار دهه در عمل ثابت کرده است که توانسته برخی آرمان‌هایش را تحقق ببخشد و نیز در مسیری قرار گرفته که آرمان‌های اولیه اعلام شده‌اش را همچنان سر دست نگه داشته و در جست‌وجو و تلاش برای تحقق آنهاست. هسته مرکزی آرمان انقلاب اسلامی پیشرفت مادی و معنوی ملت ایران بر اساس الگوهای ملی و رویکردهای بومی و نفی استکبار است.
شروع سال چهل‌ویکم انقلاب با شرایطی تقارن پیدا کرده که بر اساس آن تحولات مهمی را پشت سر گذاشته و رخدادهای مهم دیگری نیز در پیش‌روی‌مان قرار دارد. انقلاب اسلامی با نشاط بیشتر از پیش در حال گسترش تفکرات الهام‌بخش، آزادی‌خواهانه و ضد استکباری خود است. ایران اسلامی به منزله ام‌القرای جهان اسلام با غلبه موازنه به نفع خود همچنان با اقتدار ظاهر می‌شود. درست چند روز پیش بود که جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور حاج‌قاسم سلیمانی پایگاه تروریست‌های آمریکایی را در هم کوبید تا به دنیا و قدرت‌های زورگو نشان دهد، گذشت زمان و اعمال تحریم‌های ظالمانه قدرت اعمال اراده ایران را ذره‌ای کم نکرده است. رخداد مهم پیش‌رو «انتخابات مجلس» است که با حضور حداکثری و شکل‌گیری مجلس تراز انقلاب اسلامی و متمرکز شدن بر روی اولویت‌ها و مسائل اصلی کشور می‌تواند شتاب‌دهنده حرکت انقلاب و برطرف‌کننده معضلات اقتصادی مردم باشد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...