نسخه چاپی

اختصاصی نما:

طرح شفافیت آراء فساد را از بین می‌برد/ عدم شفافیت در مجلس باعث افزایش لابی و فشار می شود

عکس خبري -طرح شفافيت آراء فساد را از بين مي‌برد/ عدم شفافيت در مجلس باعث افزايش لابي و فشار مي شود

طرح شفافیت آراء می تواند از لابی گری ها، زد و بندهای سیاسی،حزبی،جناحی و رفاقتی و رقابتی جلوگیری كند و نمایندگان را جوابگو به مطالبه ی عمومی و پاسخگوی سرنوشت عموم ملت و آینده كشور خواهد كرد.

فاطمه رهبر- طرح شفافیت آراء و مسئولیت پذیری نمایندگان در قبال آرایی که می دهند سبب جلب اعتماد مردم به مسئولین می گردد.
در حال حاضر به دلیل نقض قانونی، نمایندگان در مقابل رای که در مجلس شورای اسلامی می دهند هیچ مسئولیتی ندارند. در صورتی که ممکن است رای یک نماینده و یا نمایندگان خسارتی را متوجه کشور کند نه ایشان و نه حزب و گروهی که او را مورد حمایت قرار داده تا وارد مجلس شود مسئولیتی در این رابطه ندارد و بعضا به همین دلیل برخی نمایندگان خود را مستقل نیز می نامند.
به موجب این طرح آراء نمایندگان چه موافق و چه مخالف و چه ممتنع و چه کسانی که به دادن رای بی توجه اند به اطلاع ملت خواهد رسید و هیات رئیسه موظف خواهد شد از طریق سامانه الکترونیکی که طراحی می کند دسترسی آحاد ملت را ممکن نماید.
ناگفته پیداست که شفافیت آراء سبب افزایش اعتماد مردم به نمایندگان و جایگاه نظارتی مجلس خواهد شد.
مجلس شورای اسلامی به فرموده حضرت امام (ره) عصاره ی فضائل ملت است و طرح شفافیت آراء می تواند جایگاه مردم و ملت را در خانه ی ملت تقویت نماید.

شفافیت مواضع سیلسی و اقتصادی و اجتماعی و... انتظار به حق است که در حال حاضر به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شده است.

sha.jpg

طرح شفافیت آراء می تواند از لابی گری ها، زد و بندهای سیاسی، حزبی، جناحی و رفاقتی و رقابتی جلوگیری کند و نمایندگان را جوابگو به مطالبه ی عمومی و پاسخگوی سرنوشت عموم ملت و آینده کشور خواهد کرد.
البته گاهی اوقات آن هم به ندرت شاید مسائل امنیتی کشور اجازه ی شفاف سازی را ندهد که قانونگذار در این گونه موارد باید پیش بینی های دقیقی را در طرح تصویبی داشته باشد.
البته در اکثریت موارد شفاف سازی آراء حساسیتی را نه برای مردم نه برای نمایندگان ایجاد نمی کند جز در مواردی که برای کشور تصمیم گیری نمایندگان سرنوشت ساز خواهد بود.
شفاف سازی آراء از لابی گری مجلس با دولت جلوگیری می کند و برخی از نمایندگان از سهم خواهی و فساد های اقتصادی سیاسی احتمالی باز می دهد و به واقع نمایندگان وکیل ملت خواهند بود نه وکیل دولت ها!
حق مردم است که بدانند نمایندگانی که به او رای داده اند در طول 4 سال چه اقدامات و نظراتی داشته و یا اصلا احساس مسئولیتی در مقابل وظایف خود داشته است یا خیر؟ بنابراین این طرح از فریب مردم و دورویی نماینده مجلس جلوگیری می کند.
به هر ترتیب نماینده باید فردی شجاع و آزاده باشد تا به دلیل رایی که داده تحت فشار دولت ها و احزاب و گروه ها و شخصیت ها قرار نگیرد و در حقوق مردم و کشور تضییع صورت نگیرد.
بنابراین تصویب طرح شفاف کامل و فاقد ابهام و همه جانبه مورد انتظار است. تا اقتدار مجلس حفظ شده و به واقع مجلس در راس امور قرار گیرد دولت ها و برای تحقق این مهم باید به مجلس یازدهم امیدوار بود.

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...