نسخه چاپی

نجات یك میلیون قطعه ماهی در حاشیه تالاب میانگران ایذه

عکس خبري -نجات يک ميليون قطعه ماهي در حاشيه تالاب ميانگران ايذه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: حدود یك میلیون ماهی‌ كه روزهای گذشته به دلیل ایجاد یك كانال آب در حاشیه تالاب میانگران در آستانه تلف شدن قرار داشتند، نجات یافتند.

به گزارش نما،احمد امیری روز شنبه در حاشیه عملیات نجات این ماهی‌ها بیان کرد:از صبح امروز با همکاری اداره شیلات، هلال احمر، آبفا روستایی و شهرداری ایذه عملیات نجات ماهی‌های گرفتار در انتهای کانال آب حاشیه تالاب میانگران آغاز شد.


وی افزود: برخی از کشاورزان برای جلوگیری از ورود آب تالاب به زمین‌های کشاورزی خود، اقدام به حفر یک کانال برای هدایت آب کرده‌ بودند و ماهی‌ها پس از پایین رفتن سطح آب در انتهای این کانال که به کوه منتهی می‌شود گرفتار شده بودند.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: با کمک‌ ارگان‌های مذکور، حدود یک میلیون قطعه از ماهی‌های گرفتار شده در این کانال زندهگیری و به وسیله تانکر حمل آب به درون تالاب میانگران منتقل شدند.


امیری از مرگ حدود ۳۰ هزار ماهی در این رخداد خبر داد و تادامه داد: با وجود بارش شدید باران، زنده‌گیری و حمل ماهی‌ها توسط ماموران هلال احمر و محیط زیست همچنان ادامه دارد.


وی افزود: چند راهکار همچون سنگ چینی و نصب تور در این کانال برای جلوگیری از وقوع مجدد اینگونه مسایل در نظر گرفته شده‌ که پس از نهایی شدن در روزهای آینده به انجام خواهد رسید.


وی از عزم جدی این اداره برای برخورد با کسانی که اینگونه کانال‌ها را حفر می‌کنند گفت: هرگونه دستکاری، حفر کانال و اقدامات اینچنینی جرم محسوب می‌شود و با عوامل آن طبق قانون برخورد خواهد شد، لذا کسانی که قصد انجام کاری در حوالی تالاب را دارند حتما پیش از انجام آن با اداره محیط زیست هماهنگی لازم را انجام دهند.


سرپرست اداره محیط زیست ایذه با درخواست از از ساکنان روستاهای اطراف تالاب برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری این زیست بوم بیان کرد: پرچستان، فارم، قلعه گژدم، خنگ اژدر و میانگران از جمله روستاهای حاشیه تالاب میانگران هستند.


به گزارش ایرنا روزهای گذشته یک کلیپ در فضای مجازی منتشر شد که در آن هزاران ماهی‌ نشان داده می‌شوند که در حاشیه تالاب میانگران ایذه به دلیل کاهش سطح آب و گرفتار شدن در گل و لای تلف شده یا در آستانه مرگ هستند. با نشر خبر در ایرنا و رسانه‌ای شدن این موضوع، امروز تعداد زیادی از این ماهی‌ها نجات پیدا کردند.

منبع ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...