نسخه چاپی

وكلای متخلف منتظر جرایم سنگین باشند

عکس خبري -وکلاي متخلف منتظر جرايم سنگين باشند

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینكه در آیین نامه جدید بررسی تراكنشهای بانكی، حساب های بالای ۵میلیاردتومان بررسی می‌شوند،گفت:اگر وكلا اظهارنامه غیرواقعی بدهند،با جرایم سنگین مواجه می شوند.

به گزارش نما  و به نقل از خبرگزاری مهر: امیدعلی پارسا در حاشیه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی گفت: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آنها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.


وی با بیان اینکه بررسی تراکنش‌های بانکی بحث مهمی است که در قالب آئین نامه جدید، نحوه و چگونگی برخورد با تراکنش‌های بانکی مشخص شده است، افزود: البته بررسی حساب‌ها به مفهوم آن نیست که تراکنش‌ها لزوماً مشمول مالیات می‌شود، بلکه پیش بینی آن است که دو تا سه درصد از این حساب‌ها مشمول پرداخت مالیات شوند.


رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی حق دارد، حساب‌های بانکی را تا ۵ سال قبل بررسی کند.


پارسا در پاسخ به این سوال که کارمندان قبل از دریافت حقوق خود، شاهد کسر مالیات هستند؛ اما قراردادهای میلیاردی مالیات نمی‌دهند، گفت: ما دو نوع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده داریم که گاهی این دو با هم مختلط می‌شوند؛ در حالیکه مالیات مستقیم آن دسته از مالیاتی است که قانون فعلی می‌گوید که کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری معاف هستند؛ اما اینکه در اصلاحیه بعدی چه تصمیمی در سلسله مراتب اتخاذ تصمیم، گرفته می‌شود.


وی افزود: معافیت در امور فرهنگی و سینمایی منظور این است که ارزش افزوده بر روی بلیت سینماها نیاید و اینجا است که دیگر بحث سلبریتی مطرح نیست؛ حتی بحث‌ها در این حد مطرح است که به مالیات بر ارزش افزوده نیز تسری نیابد.


پارسا در خصوص نصب کارتخوان در مورد مطب پزشکان و وکلا گفت: در این رابطه نشستی با جامعه پزشکی کشور برگزار شد که تفاهم نامه‌ای داشتیم که سازمان نظام پزشکی کشور، به طور شایسته این موضوع را در داخل خود بررسی و به سرانجام برسانند.


وی با بیان اینکه آنچه که قانونگذار مهلت داده و تکلیف کرده، سازمان امور مالیاتی را مکلف به این می‌کند که اظهارنامه‌ها را در خرداد سال بعد بررسی نماید و نتیجه را اعلام کند؛ این در حالی است که در مورد پزشکان با ابزارهایی که سازمان امور مالیاتی در اختیار دارد، به نتیجه قطعی در مورد نتیجه کارتخوان ها و اظهارنامه‌های مالیاتی آنها خواهیم رسید.


پارسا در مورد اخذ مالیات از وکلا نیز گفت: اگر در این مدت تکلیف خود را انجام ندهد، در بررسی اظهارنامه‌ها با آنها برخورد می‌شود. وکلا هم اگر تکالیف قانونی خود را انجام نداده باشند، با آنها همچون سایر بخشها برخورد می‌شود و جرایم سنگینی در انتظار آنها است.


وی افزود: ۹۸ درصد از پیش بینی درآمدهای مالیاتی محقق شده است. البته دولت در کمیسیون تلفیق، ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر گرفته است، اما باید دید که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ می‌دهد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...