نسخه چاپی

آیت‌الله نوری‌:اتحادشیعه و سنی عبادت است

آیت‌الله نوری‌همدانی انقلاب‌های اسلامی منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاكید كرد: به فضل خدا امروز كشور عراق مستقل، آزاد و رو به توسعه و آبادانی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار نوری مالکی نخست وزیر کشور عراق، ملت ایران و عراق را برادر و دوست توصیف و با تمجید از فرهنگ مشترک دو ملت، خاطرنشان کرد: حمله نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران دسیسه استکبار بود و حساب دولت صدام از مردم کشور عراق جداست و مردم مسلمان دو کشور در صف مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند.


وی از سابقه دیرینه ارتباط دو ملت در مبارزه با انگلیس و صدور حکم تحریم تنباکو توسط علمای نجف و تدریس فقه حکومت اسلامی از سوی امام راحل در نجف اشرف به نیکی یاد و عراق را سرزمین مبارزه با استعمار و استثمار توصیف کرد.


آیت‌الله نوری‌همدانی فرمول‌های ارائه شده از سوی غربی‌ها برای حل مشکلات را شکست خورده خواند و بیان کرد: با تحولاتی که در منطقه ایجاد شده فرمول‌های غربی و صهیونیستی و همچنین دولت‌های وابسته شکست خورده‌اند.


این مرجع تقلید امنیت عراق را مطلوب توصیف کرد و اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک آمریکا، صهیونیسم و وهابیت را عبادتی بزرگ برشمرد.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...