نسخه چاپی

ترامپ با گوایدو در «میامی» دیدار نكرد

سخنگوی كاخ سفید تأیید كرد كه رئیس‌جمهور آمریكا علیرغم آنكه در اقامتگاه خود در فلوریدا به سرمی‌برد، با رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا كه در یكی از شهرهای همان ایالت بود،دیدار نكرد.


به گزارش نما، «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که علیرغم آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقامتگاه خود در «مارلاگو» ایالت فلوریدا به سر می‌برد، با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در «میامی» فلوریدا به سرمی‌برد، دیدار نخواهد کرد.

اخبار بین الملل- بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص نوشته شده است: «استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید تأیید می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا برای همراهی با خوان گوایدو که آمریکا وی را بعنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد، به میامی نمی‌رود».

پیش از این، «کارلوس وچیو» نماینده گوایدو در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا قبل از بازگشت به جمهوری بولیواری ونزوئلا، در تاریخ اول فوریه (12 بهمن ماه) به میامی سفر خواهد رفت.

در بیانیه‌ای که نمایندگان گوایدو درباره سفر وی به میامی منتشر کردند، هدف سفر رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، «دیدار با شهروندان اهل ونزوئلا و آمریکای لاتین» اعلام شده بود.

گوایدو که دیوان عالی ونزوئلا، در فوریه سال گذشته میلادی، خروج وی از ونزوئلا را قدغن اعلام کرده بود، در تاریخ 19 ژانویه (29 دی ماه) برای حضور در نشست مبارزه با تروریسم وارد «بوگوتا» پایتخت کلمبیا شد و بعد از آن به چندین کشور اروپایی و همچنین کانادا نیز سفر کرد.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ترامپ با اینحال، پیام همبستگی با رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا ابلاغ کرده است.

عدم دیدار ترامپ با گوایدو در حالی صورت گرفته است که این رهبر مخالفان ونزوئلا، سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی خود را «رئیس‌جمهور ونزوئلا» خواند و به فاصله نیم ساعت بعد از اینم اقدام او، دولت آمریکا او را به رسمیت شناخت و از آن زمان تشدید انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی واشنگتن و متحدانش علیه دولت مادورو در دستور کار مخالفان دولت ونزوئلا قرار گرفته است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...