نسخه چاپی

كشف جسد یك كولبر در ارتفاعات سقز

عکس خبري -کشف جسد يک کولبر در ارتفاعات سقز

صبح دیروز جسد یك كولبر 55ساله در ارتفاعات سقز در حالی كشف شد كه دو كولبر ناپدید شده نیز در منطقه پنجوین عراق پیدا شدند.

به گزارش نما،«محمدباقر محمدی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اعلام این مطلب  گفت: تعداد دقیق کولبرانی که از ظهر شنبه در ارتفاعات سرشیو ناپدید شدند را نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد چراکه منطقه سرشیو سقز در محدوده منطقه مرزی ایران و عراق است و ورود و خروج کولبرها از مبادی رسمی و قانونی انجام نمی‌شود و در جایی هم مشخصات این کولبران ثبت نمی‌شود بنابراین همیشه در تعداد این افراد در محل با شبهاتی روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه افزود: صبح یکشنبه 4 تیم امداد و نجاتی که از ظهر شنبه در محل مستقر شده بودند، جسد مردی 55 ساله به‌نام عثمان فتوحی را پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: دو کولبر ناپدید شده نیز عصر دیروز در منطقه پنجوین عراق پیدا شدند و با کمک امدادگران هلال احمر به داخل کشور برگردانده شدند. در حال حاضر یکی از این کولبران که در سلامت کامل بود به خانه برگشت اما نفر دوم به نام عمر زینبیان 55 ساله به علت مصدومیت شدید به بیمارستان بانه منتقل شده است.

منابع محلی در این باره گفتند، عثمان فتوحی یکی از کولبرانی‌ بود که روز شنبه ۱۲ بهمن به همراه کولبران دیگر برای حمل بار از منطقه مرزی سرشیو سقز عازم اقلیم کردستان بودند که در میان برف و بوران سنگین منطقه گرفتار شدند. فتوحی، اهل روستای تازه‌آباد سقز در استان کردستان بود و از او ۶ فرزند به‌جا مانده است. کامل کریمیان - فرماندار ویژه سقز- نیز گفت: کولبران در قالب سه گروه حرکت کرده بودند که در مرحله اول امداد و نجات، ۱۵ نفر از آنان توسط نیروهای امدادی، سپاه ناحیه سقز، مردم محلی و امدادگران نجات یافته و به روستای مام سیف‌الدین منتقل شدند. .

همچنین باخبر شدیم یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌ بودند که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر همراه با اهالی روستاهای منطقه و نیروهای امدادی پس‌ از چند ساعت تلاش، پنج نفر از این افراد را سالم پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند اما نفر ششم از این افراد با هویت مشخص به‌دلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود.

منبع ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...