نسخه چاپی

حمایت تركیه از موضع مخالف اتحادیه عرب در برابر«معامله قرن»

وزیر خارجه تركیه اعلام كرد كه آنكارا از تصمیم اخیر اتحادیه عرب مبنی بر مخالفت با طرح صلح ادعایی آمریكا- موسوم به «معامله قرن»- حمایت می كند.




به گزارش نما، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام حمایت آنکارا از تصمیم اتحادیه عرب برای مخالفت با طرح صلح ادعایی آمریکا (معامله قرن) اظهار داشت که امیدوار است شاهد وحدت و یکپارچگی اعضای اتحادیه عرب در نشست سازمان همکاری اسلامی باشد؛ نشستی که قرار است روز دوشنبه در جده، پایتخت عربستان با هدف گفتگو در خصوص مناقشه اسرائیل- فلسطین برگزار شود.

اخبار بین الملل- چاوش اوغلو تأکید کرد که ترکیه همواره در خصوص مسئله حاکمیت بر بیت المقدس، از فلسطین حمایت می‌کند و افزود که قرار است در نشست سازمان همکاری اسلامی با همتایان فلسطینی، مالزیایی و کویتی خود دیدن کرد.

چاوش اوغلو در ادامه با اعلام اینکه در جده یک بیانیه صادر خواهد شد، تصریح کرد: «لازم است با حفظ این وحدت و همبستگی علیه این طرح غیرقابل قبول (معامله قرن) ایستادگی کنیم».

وزیر خارجه ترکیه همچنین تأکید کرد که «هرگونه طرح صلح برای حل و فصل مناقشه اسرائیل- فلسطین باید در چارچوب پارامترهایی باشد که پیش از این از سوی سازمان ملل تعیین شده است» و خاطرنشان کرد که ترکیه بیانیه سازمان ملل علیه طرح صلح ادعایی آمریکا را «بسیار مثبت» ارزیابی می‌کند.

گفتنی است که ترامپ روز سه شنبه از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که با واکنش‌های منفی فراوانی از سوی رهبران و گروههای مختلف در سرتاسر جهان روبرو شد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...