نسخه چاپی

عربستان به برخی وزرای دولت هادی «ویزا» نمی‌دهد

یك وزیر دولت مستعفی، كه بارها سیاست‌های عربستان و امارات را در قبال كشورش به باد انتقاد گرفته است می‌گوید كه ماه‌هاست عربستان از دادن ویزا به او و برخی مسئولان دیگر، خودداری می‌كند.


به گزارش نما، وزیر راه و ترابری دولت مستعفی یمن روز یکشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی از دادن ویزا به او برای ورود به خاک این کشور به منظور ملاقات با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی که سال‌هاست به ریاض گریخته است، امتناع می‌کند.

اخبار بین الملل- دولت منصور هادی که دولتی مستعفی تلقی می‌شود اما خود را دولت قانونی یمن می‌داند، مقیم ریاض، پایتخت عربستان سعودی است.

«صالح الجبوانی» این خبر را یکشنبه شب از طریق صفحه توئیتر خود منتشر کرد و گفت: «ما نیاز داریم با منصور هادی دیدار کنیم تا پرونده‌های مربوط به مسائل خدماتی و سیاسی را پیش روی او قرار دهیم؛ اما ماه‌هاست که موفق نشده‌ایم ویزا بگیریم».

به گزارش پایگاه خبری عربی 21 وزیر یمنی ولی‌عهد سعودی را خطاب قرار داد و گفت: «جناب شاهزاده محمد بن سلمان ، هم اکنون یا اعضای دولت یمن آزادی رفت و آمد به عربستان را باید داشته باشند یا رئیس جمهور به کشور بازگردد».

الجبوانی افزود: «منصور هادی می‌تواند در سیئون (دومین شهر بزرگ استان حضرموت در شرق یمن ) یا عتق (مرکز استان شبوه در جنوب شرق یمن) یا در مأرب (در شمال شرق یمن) یا در المهره (در دورترین نقطه شرق یمن) اقامت گزیند.

یک منبع دولت منصور هادی در اوایل ژانویه توافق نامه‌های منعقده صالح الجبوانی با دولت ترکیه را مورد انتقاد قرار داد که قرار است مربوط به توسعه بنادر، فرودگاه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای یمن در مرحله آتی این کشور باشد.

وزیر راه و ترابردی دولت مستعفی یمن در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ به ترکیه سفر کرد و از توافق خود با «جاهد طورهان» همتای ترکیه‌ای خود بر سر تشکیل کمیته‌های فنی مشترک میان دولت مستعفی یمن و ترکیه خبر داد که هدف از آن بررسی پرونده‌های مربوط به حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی در یمن است تا مقدمات امضای توافق توسعه بنادر و فرودگاه‌های یمن را فراهم کند.

الجبوانی از جمله مقامات دولت مستعفی منصور هادی است که علنا سیاست‌های عربستان به عنوان رهبر ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن و همچنین سیاست‌های امارات شریک عربستان در این تجاوز پنج ساله علیه یمن را به باد انتقاد گرفته است.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...