نسخه چاپی

ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به مجلس

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از ارائه گزارش تفریغ بودجه از سوی دیوان مجاسبات به مجلس خبر داد و گفت: طبق این گزارس برخی دستگاه‌ها به تكلیف خود عمل نكرده‌اند.


به گزارش نما، سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 97 را به مجلس ارائه کرده است، گفت: قرار است در کمیسیون بر روی این موضوع کار شود و گزارشی نیز تهیه و برای قرائت در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه پارلمان ارائه شود.

اخبار سیاسی- وی با تأکید براینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس دیوان محاسبات موظف است تا انتهای دی ماه هر سال تفریغ بودجه سال گذشته را به مجلس ارائه کند، ادامه داد: در تفریغ بودجه‌‌ای که دیوان محاسبات ارائه کرده است گزارشی از عملکرد دولت، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در اجرای تبصره‌های بودجه سال گذشته ارائه شده است.

نماینده مردم تفرش در مجلس تصریح کرد: در گزارش دیوان محاسبات به بررسی و حسابرسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز پرداخته شده البته جمعی از اعداد و ارقام جداول پیش‌بینی شده در بودجه سال گذشته نیز در این گزارش ذکر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 97 به تائید هیئت عمومی دیوان محاسبات رسیده وسپس به مجلس ارائه شده است، افزود: در نگاه کلی به گزارشی که دیوان محاسبات به مجلس ارائه کرده مشخص است که برخی از احکام و تبصره‌ها فاقد عملکرد است و در برخی موارد نیز مشخص است که احکام مندرج در لایحه بودجه اجرایی نشده است.

حسینی با بیان اینکه نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه درباره گزارش کمیسیون ارائه کنند، اظهار داشت:کمیسیون نیز سه ماه فرصت دارد تا گزارشی را تدوین و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دهد.


۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...