نسخه چاپی

جزئیات كشف 524 تن مواد مخدر در گمرك

عکس خبري -جزئيات کشف 524 تن مواد مخدر در گمرک

سخنگوی گمرك: در 10 ماهه سال 98، میزان مواد مخدر كشف شده 524 تن و 21 كیلوگرم بوده است. به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از گمرك، سخنگوی گمرك گفت: در 10 ماهه سال 98، میزان مواد مخدر كشف شده 524 تن و 21 كیلوگرم بوده است.

به گزارش نما،روح الله لطیفی افزود، پیش ساز‌های مواد مخدر صنعتی در صدر کشفیات گمرک قرار داشته است و تریاک، شیره تریاک، هرویین، کراک، شیشه، حشیش، بذر شاهدانه، ناس و پان، وهمچنین روانگردان‌های جدید به همراه قرص‌های مخدر و در نهایت گل و شامپو تریاک، در رتبه‌های بعدی کشفیات گمرک بوده است.

وی در خصوص نقش گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدرگفت: کشفیات مذکور در حالی صورت گرفته که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در سال‌های اخیر یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده که به نظر می‌رسد تاکید مسئولان گمرک بر بهره گیری از سامانه‌های الکترونیکی موجب افزایش این کشفیات شده است.

این مقام مسئول گمرک افزود: به دلیل همسایگی کشورمان با افغانستان و تلاش سوداگران مرگ برای انتقال مواد افیونی به قاره‌های دیگر، متاسفانه به دلیل شرایط قرار گرفتن کشورمان در این مسیر ناگزیر ایران یکی از مسیر‌های ترانزیتی مواد مخدر و پیش ساز‌ها به دیگر کشورهاست که مقصد اغلب قاچاق مواد مخدر خروجی از کشور، شامل کشور‌های اروپایی، امریکایی، آسیای شرقی، کانادا واسترالیا است.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه جاسازی این مواد می‌توان به جاسازی مواد مخدر در جوف کالا‌های صادراتی به کشور‌های مقصد قاچاق مواد مخدر اشاره کرد.

لطیفی به کشف اخیر در یکی از گمرکات استان تهران اشاره کرد که یک محموله بار دستگاه دوغ ساز و به مقصد کشور آلمان متوقف و با بررسی به عمل آمده و با استفاده از سگ‌های مواد یاب گمرک، میزان 41 کیلو 650 گرم تریاک در این محموله صادراتی کشف و برای انجام تشریفات قضایی در اختیار مقامات مذکور قرار داده شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت: میزان کشفیات مواد مخدر گمرک در 10 ماهه سال 98 به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته به میزان 261 درصد رشد داشته است. بطوریکه کشفیات گمرک در سال 97 بیش از 144 تن و 920 کیلو بوده است که این میزان کشفیات در 10 ماه سال 98 به 523 تن و 21 کیلو گرم افزایش یافته است.

وی افزود: از این میزان 24 تن و 819 کیلو گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، شیره تریاک، شامپو تریاک، هروئین، بذر شاهدانه، شیشه و... بوده است.

لطیفی اضافه کرد: بیشترین حجم کشفیات به پیش ساز‌های مواد مخدر صنعتی اختصاص دارد.

سخنگوی گمرک گفت: میزان کشف انواع پیش ساز‌های مواد مخدر 493 هزار و 505 لیتر شامل 15 هزار لیتر اسید انیدرید استیک، 57 هزار و 80 لیتر استیل کلراید، 22 هزار و 440 لیتر استون، 371 هزار و 735 لیتر هیدرو کلریک، 27 هزار و 200 لیتر متیل اتیل کتون و 50 کیلوگرم ید کریستال بوده است.

منبع ایسنا

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...