نسخه چاپی

هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد

فرمانده نزاجا گفت: ۳۳ فروند بالگرد هوانیروز كه سال‌ها زمین‌گیر شده بود بهینه‌سازی و اورهال شده است.


به گزارش نما، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در جمع فرماندهان، مسولان و کارکنان فنی شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران، پنها اظهار کرد: امروز بازدارندگی نیروهای مسلح به جایی رسیده که برای به شهادت رساندن سرباز ولایت در سنای آمریکا قانون تصویب می‌شود.

اخبار سیاسی- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: اگر در قیاس بزرگتر کارکرد و عملکرد نیروهای مسلح را اندازه‌گیری کنیم خواهیم دید هرکدام بازدارندگی را به اوج خود رسانده‌اند. نمونه بارز هم شما جوانان مومن و فنی شرکت پنها هستید.

حیدری با اشاره به اورهال و نوسازی بالگردها افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دستان توانمند شما قطعات را یکی پس از دیگری طراحی و تولید کرد تا تمامی بالگردها به پرواز در بیایند، در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن تمامی ماموریت‌های هوانیروز با قوت انجام شد و هوانیروز ارتش اولین یگانی است که بلافاصله در منطقه ماموریت حاضر می‌شوند.

او تاکید کرد: امروز با همکاری وزارت دفاع و صنایع داخلی کشور تعداد ۳۳ فروند از بالگردهای هوانیروز که سال‌ها زمین‌گیر شده بود اورهال و نوسازی شد و ان شاء الله در ماموریت‌های آینده از آنها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: چند نقص بزرگ و مهم در حوزه بالگردی وجود داشت که امروز تمامی آنها برطرف شده اول اینکه حجم زیادی از بالگردهای هوانیروز زمین‌گیر شده بودند، دوم اینکه بالگردهای ما فقط در روز می‌توانسته‌اند پرواز و اجرای عملیات کنند و سومین مورد برد پایین موشک‌های هوانیروز بود که همه این موارد با همت جوانان انقلابی و با حضور شبانه‌روزی وزارت دفاع و شرکت پنها برطرف شد.

حیدری با بیان اینکه امروز در حوزه برد موشک‌های هوانیروز به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز برد موشک‌های هوانیروز در حد بسیار مطلوبی ارتقا یافته است و در حوزه دوربین‌های دید در شب نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و این ادعا را داریم که می‌توانیم در دل شب پرواز کنیم و اهداف را منهدم سازیم.

او در شرکت پنها و در جمع فرماندهان و مسولان آنها گفت: اینجا جایی است که درگذشته آمریکایی‌های مزدور مستقر بودند و برای ما بالگرد می‌آوردند، اورهال می‌کردند و زنجیره‌های وابستگی را روز به روز نسبت به خودشان محکم‌تر می‌کردند اما امروز صدای طنین‌انداز بالگردهای ما با همت شما جوانان انقلابی در کشور به گوش همگان می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است و در حوزه‌های بالگردی به دستاوردهای مهمی دست یافته است، در حال حاضر نیز درصد آمادگی هوانیروز در حد بسیار بالایی قرار دارد.

همچنین سرتیپ دوم خلبان کیومرث احدی مدیرعامل شرکت نوسازی و بهینه‌سازی بالگردهای ایران اظهار کرد: امروز بخش عظیمی از قطعات بالگردی توسط جوانان برومند و متخصص شرکت پنها طراحی و تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی و بهینه‌سازی بالگردهای ایران با بیان اینکه در حوزه اورهال به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم، افزود: پیشرفت‌های خوبی در حوزه نوسازی و اورهال بالگردهای زمین‌گیر شده داشته‌ایم

احدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۳ فروند بالگردهای مختلف که سال‌ها به دلیل نداشتن قطعه زمین‌گیر شده بودند با توانمندی جوانان انقلابی و فنی شرکت پنها تعمیر، نوسازی و به چرخه ناوگان بالگردی درآمدند.

مدیرعامل شرکت نوسازی و بهینه‌سازی بالگردهای ایران ادامه داد: تحریم برای ما تبدیل به فرصت شد و ما را بر آن داشت تا روی پای خود بیاستیم و ان شاء الله تا پایان سال نیز تعداد ۲۹ فروند بالگرد دیگر در حال اورهال است و پس از تست نهایی در ماموریت‌های مختلف بکارگیری می‌شوند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...