نسخه چاپی

روسیه، حمله جنگنده‌های تركیه به ارتش سوریه را تكذیب كرد

وزارت دفاع روسیه با تكذیب ادعای حمله جنگنده‌های تركیه‌ای به ارتش سوریه، گفت هواپیماهای تركیه‌ای حتی وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند.


به گزارش نما، علی‌رغم ادعای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر حمله جنگنده‌های «اف-۱۶» این کشور به ارتش سوریه، ورود هرگونه هواپیمای جنگی ترکیه‌ای به حریم هوایی سوریه را تکذیب کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «مرکز آشتی روسیه » در سوریه، درباره دلیل هدف قرار گرفتن نظامیان ترکیه‌ای در جریان عملیات ارتش سوریه توضیح داد: «نیروهای ترکیه‌ای در ساعات اولیه سوم فوریه، بدون اینکه به‌موقع به ما اطلاع دهند، شروع به جابه‌جا شدن کردند و توسط نیروهای سوری نیز هدف قرار داده شدند».

این مرکز در بیانیه خود افزود:‌ «چند نظامی ترکیه‌ای بعد از اینکه زیر آتش نیروهای سوری در ادلب قرار گرفتند، مجروح شدند».

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای هوافضای این کشور به‌طور ثابت حریم هوایی سوریه و منطقه کاهش تنش ادلب را رصد می‌کنند، تاکید کرد که هیچ جنگنده نیروی هوایی ترکیه امروز حریم هوایی سوریه را نقض نکرده است.

به نوشته اینترفکس، این بیانیه همچنین اضافه کرد که ارتش‌های ترکیه و روسیه دائما، در راستای اقدامات برای کاهش تنش در سوریه، در موضوع ادلب در تماس هستند.

مسکو با تاکید بر اینکه حریم هوایی استان ادلب به صورت کامل در کنترل روسیه است، گفت امروز هیچ حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه ثبت نشده است.

صبح امروز (دوشنبه) بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در حالی است که اردوغان پیشتر مدعی شده بود که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...