نسخه چاپی

فردا دانشجویان ایرانی از ووهان بازمی گردند

معاون حمل و نقل وزیر راه: یك فروند هواپیمای ایرانی، فردا عازم ووهان می‌شود تا دانشجویان ایرانی را از چین بازگرداند.

به گزارش نما ،آقای شهرام آدم‌نژاد، با اشاره به این‌که بر اساس مصوبه دولت، پرواز‌های برنامه‌ای به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار تعلیق شده است، گفت: یک فروند هواپیمای ایرانی، روز سه‌شنبه عازم ووهان می‌شود تا دانشجویان ایرانی را از چین بازگرداند.

وی با تاکید بر تلاش برای حفظ سلامت مردم به‌عنوان مهم‌ترین اولویت، گفت: با توجه به اعلامیه سازمان جهانی بهداشت و اعلام شرایط اضطراری و نیز با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور اجرایی سازی مصوبه دولت، پرواز‌های برنامه‌ای به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار، تعلیق شده است.

معاون وزیر راه با اشاره به کاهش تقاضای گردشگران و تجار برای سفر به چین از زمان شیوع بیماری اعلام کرد، در روز‌های گذشته به شرکت هواپیمایی ماهان اجازه داده شد در چند پرواز محدود و کنترل شده، نسبت به بازگرداندن شهروندان ایرانی از چین اقدام کند و با توجه به این‌که برخی اتباع چینی نیز قصد بازگشت به این کشور را داشتند، در این پرواز‌ها مسافران چینی را نیز به چین منتقل کند.

آدم‌نژاد افزود: با توجه به این‌که تعدادی از اتباع و به‌خصوص دانشجویان ایرانی در شهر قرنطینه شده ووهان، مرکز شیوع این بیماری، حضور دارند، با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همراهی تیمی کامل از پزشکان، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان سه‌شنبه عازم چین می‌شود تا دانشجویان ایرانی را به کشور بازگرداند.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت‌های موجود در پایانه‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای را از ابتدای اعلام خطر شیوع این بیماری در اختیار همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده‌ایم و همکاری می‌کنیم تا برای تامین سلامت هموطنان نهایت استفاده از این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود.

صداوسیما

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...