نسخه چاپی

سانس فوق‌العاده برای ۳ فیلم مطرح جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر در روز دوم با حاشیه‌های خاص خود برگزار شد اما به جهت اجرای برنامه های نشست توسط منصور ضابطیان بسیار بهتر از روز نخست سپری شد، هنوز هم پردیس ملت مشكلات فراوانی برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر دارد و باید دید آیا طی روزهای آتی اوضاع این میزبان بهتر خواهد شد یا خیر.



به گزارش نما، دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اخبار و حواشی متفاوتی به کار پایان داد.

اخبار فرهنگ و هنر - البته در سینماهای مردمی نیز حواشی کم نبود، اکثریت سینماها با صف‌های طویل مخاطبان روبرو بودند و فیلم‌های درخت گردو (محمدحسین مهدویان) در سینما‌های آزادی (سالن شهر هفتم) و سینما ماندانا، خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا) در سینما‌های آزادی و گالریا و شنای پروانه (محمد کارت) در سینما‌های باغ کتاب و گالریا به سانس فوق‌العاده کشیده شدند.

شاید مهمترین اتفاق شروعین روز دوم جشنواره را باید در اکران فیلم سینمایی « شنای پروانه » نخستین ساخته محمد کارت دانست، این فیلم با توجه به انتشار تیزری از بازی «امیر آقایی» در نقش یک گنده لات و بازی متفاوت جواد عزتی با استقبال اهالی رسانه و تشکیل صف برای تماشای این اثر روبرو شد.

اکران این فیلم به عنوان نخستین فیلم روز دوم جشنواره با استقبال خوب اهالی رسانه و منتقدین روبرو شد و می‌توان گفت نسبت به آثار اکران شده در روز نخست جمعیت بیشتری را به سالن نمایش کشاند. اما بار دیگر عدم اعتنای هنرمندان به اهالی رسانه و خروج سریع سینماگران بعد از نشست خبری فیلم برای اکثریت خبرنگاران ناراحت کننده بود.

همچنین کیفیت فیلم سینمایی «شنای پروانه» باعث شد تا در اکثریت سالن‌های اکران کننده این فیلم در پردیس ملت برای نخستین تماشاگران بعد از پایان فیلم به تشویق اثر بپردازند.

نشست خبری شنای پروانه نیز از جمله نشست های پرتعداد دو روز نخست سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود که از نکات جالب توجه آن می توان به تاخیر جواد عزتی برای حضور در پردیس سینمایی ملت به علت کسالت خبر داد.

پردیس سینمایی ملت در دومین روز خود با نظم بیشتری به کار خود ادامه می دهد، وضعیت اینترنت نسبت به روز نخست هیچ تغییری پیدا نکرده و همچنان منطقه اسکان خبرنگاران با مشکل محدودیت سیستم کامپیوتری و اینرنت مواجه بود، همچنان تعداد صندلی های سالن نشست و حضور پرتعداد و بیش از ظرفیت خبرنگاران و عکاسان از جمله نکات منفی این روز بود.

دومین فیلم با نام « بی صدا حلزون » اما با استقبال خوبی روبرو نبود، این فیلم در حالی اکران شد که بسیاری از خبرنگاران به دلیل طولانی شدن نشست خبری فیلم «شنای پروانه» نتوانستند به موقع برای تماشای این اثر وارد سالن شوند. البته از جمله نکات مثبت نشست خبری فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» باید به برخورد مثبت و درست سازندگان اثر با اهالی رسانه اشاره کرد، عواملی که برای نخستین بار در این دو روز بعد از فیلم به میان اهالی رسانه آمده و با آنها به گفت‌وگو پرداختند.

اکران فیلم سوم از روز دوم جشنواره فیلم فجر اما به نوعی یک ماراتن محسوب می‌شد، فیلم سینمایی «تومان» ساخته مرتضی فرشباف تاکنون با بیش از دو ساعت زمان طولانی‌ترین فیلم جشنواره امسال بود، فیلمی که از نظر کارگردان در جلسه نشست خبری اثری است که نمی‌توان بیش از این آن را کوتاه کرد و نسخه فیلمبرداری شده اش نزدیک به سه ساعت است.

جشنواره فیلم فجر در روز دوم با حاشیه‌های خاص خود برگزار شد اما به جهت اجرای برنامه های نشست توسط منصور ضابطیان بسیار بهتر از روز نخست سپری شد، هنوز هم پردیس ملت مشکلات فراوانی برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر دارد و باید دید آیا طی روزهای آتی اوضاع این میزبان بهتر خواهد شد یا خیر.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...