نسخه چاپی

شهادت یك جوان بحرینی در زندانهای آل خلیفه

یك جوان بحرینی دربند زندان های رژیم آل خلیفه امروز به شهادت رسید.


به گزارش نما، «سید کاظم سیدعباس» در سال ۲۰۱۵ در فرودگاه بحرین بازداشت شده و همزمان منزل وی در منطقه السهله نیز مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت.

اخبار بین الملل- وی در سال ۲۰۱۶ به اتهام خرابکاری محکوم به تحمل ۱۰ سال حبس شد که در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

سید کاظم در حالی که با صحت کامل وارد زندان شد در اثر شکنجه‌های شدید دچار تومور و سرطان مغز شد.

مسئولان زندان به علایم بیماری وی بی اعتنایی کرده و با وجودی که صورت وی به شدت متورم گشته و از دردهای شدید رنج می‌برد، در کلینیک زندان مرکزی بحرین موسوم به «جو» مورد تمسخر و استهزا قرار می‌گرفت و تنها به وی مُسکن تزریق می‌شد.

خانواده وی پس از ملاقات‌ها، مشاهده تغییرات جسمانی و هشدارهای همبندی‌هایش متوجه عمق بیماری او شدند و درخواست‌ها را برای آزادی و یا فراهم آوری درمان افزایش دادند که در خواست‌های آنها و هشدارهای سازمان‌های حقوقی بین المللی بی نتیجه ماند.

در سال ۲۰۱۸ مسوولان زندان به طور ناگهانی به خانواده سید کاظم طی تماسی تلفنی اعلام کردند که فرزندشان برای عمل جراحی مغز از زندان به بیمارستان ارتش بحرین منتقل شده و مورد عمل قرارگرفته است! در نهایت با وخامت اوضاع جسمانی، کاهش شدید وزن، نابینایی و کاهش سطح هوشیاری آل خلیفه به اجبار وی را آزاد کرد.

تلاش‌ها برای درمان این جوان در بحرین نتیجه نداد و خانواده سید کاظم با جمع آوری مبلغی از خیرین وی را برای درمان به خارج منتقل کردند که همچنان بی نتیجه ماند.

در نهایت این جوان بحرینی پس از تحمل دردهای اسارت سپیده دم امروز ۳ فوریه به شهادت رسید.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...