نسخه چاپی

كرج در محاصره انواع گسل‌ها

عکس خبري -کرج در محاصره انواع گسل‌ها

مدیركل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینكه شهر كرج در محاصره انواع گسل‌ها است، گفت: تهیه و تدوین طرح مقابله با زلزله ضروری است.

به گزارش نما ،محمدرضا فلاح نژاد با اشاره به اینکه ریسک و تاب‌آوری شهری مناطق ۱۲ گانه کرج و فردیس در برابر زلزله بررسی شده است، گفت: شهر فردیس پیش از استقلال مجموعه مدیریت شهری دو منطقه از مدیریت شهری کرج را در بر می‌گرفت که پیشنهاد می‌شود شهرداری و فرمانداری فردیس برش شهر فردیس طرح مناطق خود را اخذ کرده و اقدامات اجرایی مرتبط با بحران زلزله را به عمل آورند.


وی با بیان اینکه الگوی مطالعات شهر کرج می‌تواند در سایر شهرهای استان بومی سازی شود، اضافه کرد: همه ادارات در راستای تحقق این طرح اقدامات لازم در خصوص محافظت از شریان‌ها و تأسیسات خود را انجام دهند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: اداراتی چون هلال احمر، اورژانس، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و غیره باید خود را برای حوادث بحرانی مطابق با طرح فوق آماده کنند.


فلاح نژاد خطاب به شهرداری‌ها نیز گفت: اقدامات و طراحی شهرداری کرج قابل الگوبرداری است و انتظار می‌رود سایر شهرداری‌ها از این طرح الگوبرداری کنند.


وی یادآور شد: مشابه گسل‌های مختلفی که در شهر کرج شناسایی شده در سطح استان البرز وجود دارد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه مسیر گسل زلزله استان البرز از کلاک تا آبیک است، افزود: این گسل‌ها در قسمت‌های شمالی و جنوبی استان البرز نیز وجود دارد.


به گفته فلاح نژاد شهر کرج در محاصره انواع گسل‌ها است و باید همه سازمان‌ها در استان البرز کمک کنند، تا طرح زلزله شناسی در این کلان‌شهر به خوبی اجرایی شود.


وی گفت: اگر بحرانی در کرج رخ دهد، ایران کوچک به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره تبعات گسترده کشوری خواهد داشت.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: بررسی‌ها بیان می‌کند وقوع زلزله در البرز ۴۰ درصد ساختمان‌های معرض خطر را تخریب می‌کند از این رو مجموعه مدیریت شهری شهرداری‌ها باید به عنوان رئیس ستاد بحران شهر اقدامات اصولی را در برنامه‌ها داشته باشند.

منبع مهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...