نسخه چاپی

جشنواره تئاتر فجر و معضل همیشگی/ دست فروشان تئاترشهر را رها نمی‌كنند!

پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر هم با اجرای نمایش‌ها و البته حاشیه‌های مختلف سپری شد.


به گزارش نما، پنجمین شب از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مدیران هنری برگزار شد. در این روز مدیران هنری از جمله شهرام کرمی (مدیر کل اداره هنر‌های نمایشی)، حمید قبادی (مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی)، حجت الاسلام دکتر بهداروند (مشاور فرهنگی مدیر کل هنر‌های نمایشی)، کوروش زارعی (مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری) و حمید نیلی (مدیر عامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران) به تماشای نمایش‌های مختلف نشستند.

اخبار فرهنگ و هنر - در روز پنجم جشنواره از فصل اول مجموعه نمایشنامه‌های متکی بر زندگینامه شهدای دفاع مقدس با عنوان قلم روشن رونمایی شد.

در این روز نمایش‌های «بیگانه در خانه»، «کوچه مختار بود» و «تالاب هشیلان» در مجموعه تئاترشهر اجرا شدند.

نمایش «بیگانه در خانه» در روز‌های نخست جشنواره، توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند؛ قرار است این نمایش تا تاریخ ۱۸ بهمن ماه به اجرای خود ادامه دهد.

نمایش «تالاب هشیلان» نیز در دو سانس در تالار قشقایی اجرا شد و می‌توان گفت از نمایش‌های پر مخاطب روز پنجم بود.

نمایش «کوچه مختار بود» با موضوعی مرتبط با دفاع مقدس در سالن چهارسو اجرا شد؛ در سانس دوم این نمایش نادر برهانی مرند، شهرام کرمی و حجت‌الاسلام والمسلمین بهداروند به تماشای آن نشستند.

تالار مولوی نیز میزبان نمایش «رسن‌های گور» و تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان نمایش‌های «مده آ» و «شازده احتجاب» بود.

در روز‌های نخست جشنواره شاهد نبود دستفروشان و بساط گستران در محوطه تئاترشهر بودیم؛ ابتدا این امر را ناشی از برنامه‌ریزی عوامل جشنواره بدانیم. اما دیری نگذشت که از شب پنجم جشنواره تئاتر فجر، باز هم شاهد حضور بساط گستران در محوطه تئاترشهر بودیم. به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند همکاری‌های بیشتر از سوی ارگان‌های مرتبط است تا در محوطه مجموعه‌ای تاریخی و فرهنگی و در زمان برگزاری بزرگترین جشنواره تئاتری کشور شاهد این بی نظمی‌ها نباشیم.

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...