نسخه چاپی

حسين طلا در گفت و گو با افكار نيوز:

این مصوبه رئیس جمهور آینده را وامدار نمایندگان می‌كند

عکس خبري - اين مصوبه رئيس جمهور آينده را وامدار نمايندگان مي‌کند

برخی از بندهای این قانون محل تبعات منفی باشد برای آینده مثل اعلام رجال سیاسی بودن به واسطه یكصد نماینده یعنی قیمت پیدا می كند. به هر حال رئیس جمهور به نمایندگان وامدار می شود و البته نه به همه آنها.

به گزارش نمابه نقل از افكار، حسین طلا فرماندار تهران در زمان فتنه 88، اینک به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری بر کرسی های سبز مجلس شورای اسلامی تکیه زده است، گفت و گوی ما با وی با محور برنامه اقتصادی جبهه پایداری به عنوان یک تشکل نوپا برای وضعیت کنونی کشور با امتناع وی از پاسخگویی در این حوزه به موضوعات روز مجلس کشیده شد.

جبهه پایداری امروز به عنوان یک جریان سیاسی در ایران چه برنامه ای برای مشکلات اقتصادی فعلی دارد؟

من عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیستم و از کاندیداهای موردحمایت جبهه پایداری هستم و آن چیزی که من اطلاع دارم مجموعه جریان پایداری در حال حاضر در حوزه تقسیم کار دارد فعالیت می کند و بعدش می خواهد در حوزه گفتمانی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جلو بیاید. علی القاعده اینها دارند مجموعه هایشان را بررسی می کنند.

مساله بررسی قانون انتخابات که در کمیسیون به تصویب رسیده را چگونه ارزیابی می کنید؟

قانون انتخابات نیاز به بررسی دارد و برخی از بندهای این قانون محل تبعات منفی باشد برای آینده مثل اعلام رجال سیاسی بودن به واسطه یکصد نماینده یعنی قیمت پیدا می کند. به هر حال رئیس جمهور به نمایندگان وامدار می شود و البته نه به همه آنها. ولی ما آینده را می بینم و ساختاری حرف می زنیم نه مصداقی.

الان در این بحث بعضی از موضوعات هم شاید حقوق قانون اساسی را نقد می کند. مثل اینکه تنها کسانی می توانند بیایند که در وزارتخانه و .. داشته باشند. مثلا استاد دانشگاهی که کارآفرین بوده و کارفرمای نمونه بود و در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به عنوان گروه های مرجع بوده اند. آیا اینها حق حضور ندارند؟ اینها موضوعاتی است که در صحن علنی مجلس دچار چالش هایی خواهد شد و آنچیزی که من احساس می کنم در مجموع شورای نگهبان هم بعضی از موضوعاتش مورد اعتراض قرار بگیرد.

مساله سئوال رئیس جمهور را در این مقطع از زمان که خیلی هم به زمان انتخابات نزدیک هستیم چگونه ارزیابی می کنید؟

همکاران ما دو گروه هستند. یک گروه اعتقاد دارند که تا زمانی که رئیس جمهور، رئیس جمهور است وظایف قانونی برای وی هست و باید وظایف قانونی خود را انجام بدهد. بعضی از دوستان می گویند با توجه به نزدیکی اتمام دوران ریاست جمهوری و اهتمام دولت بر انجام امور نیاز به این کار نیست. از سوی دیگر سابقه سئوال از رئیس جمهور به نظر می رسد که ما نتوانیم نتیجه دلخواهمان را بگیریم. لذا این دو گروه دارند با یکدیگر صحبت می کنند. دو تا تفکر و نگاه متفاوت هستند که دارند در مجلس در مورد این مسله صحبت و بررسی می کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...