نسخه چاپی

امارات، دیدار نتانیاهو با رئیس شورای انتقالی سودان را ترتیب داد

یك مقام عالی‌رتبه نظامی سودان فاش كرد كه امارات دیدار بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا را ترتیب داده بود.


به گزارش نما، یک مقام عالی‌رتبه نظامی سودان گفت که نشست روز دوشنبه (دیروز) بین «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با سازماندهی امارات صورت گرفت.

اخبار بین الملل- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که امارات به بهانه کمک به حذف نام سودان از فهرست تروریسم، دیدار بین نتانیاهو و البرهان را سازماندهی کرد.

روز دوشنبه (دیروز) انتشار خبری درباره دیدار نتانیاهو و البرهان در جریان سفر نتانیاهو به اوگاندا ، با واکنش‌هایی در فضای مجازی، گروه‌های فلسطینی و داخل سودان مواجه شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نتانیاهو پس از این دیدار از دستیابی به توافقی برای همکاری و عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و سودان خبر داد.

او گفت: «اطمینان دارم که سودان در مسیر جدید و مثبت حرکت می‌کند و در گفت‌وگو با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز این موضوع را گفته است».

خبرگزاری سودان روز دوشنبه (دیروز) از تماس تلفنی پامپئو با البرهان خبر داد و افزود که پامپئو از البرهان برای سفر رسمی به آمریکا به منظور بررسی روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه آن دعوت کرد و البرهان نیز از این دعوت پامپئو استقبال کرد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...