نسخه چاپی

كنایه یك نماینده به وزیر كار

آقای شیخ‌الاسلام اگر در كشورهای دیگر راننده كشورشان لیسانس دارد، لیسانس راننده‌شان مختص به حرفه خودش است، نه آنكه ما راننده تاكسی‌مان لیسانس برق داشته باشد.

به گزارش "نما" به نقل از فارس، عباسعلی منصوری نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) خود با اشاره رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 4 توسط سپاه و ارتش تشکر و قدردانی کرد.

وی از رییس جمهور و وزرا خواست تا به مطالبات مردم کاشان توجه کنند و گفت که اعم این خواسته‌ها ارتقای کاشان به مرکز استان و درخواست خروج از بن‌بست خوانسار با اتصال به راه گرمسار و رسیدگی به میراث فرهنگی این شهرستان است.

منصوری همچنین در ادامه به مشکلات جوانان و بیکاری آنان اشاره و تصریح کرد:‌ قشر جوان جامعه بزرگترین و گرانبهاترین سرمایه کشور هستند اما متاسفانه عمر جوانان کشور ما به نوعی در حال هدر رفتن است.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: در کشور ما دیوان محاسباتی وجود دارد برای اینکه پولی از کشور به هدر نرود و اما آیا دیوان محاسباتی وجود دارد که بررسی کند عمر جوانان کشور ما چگونه در حال گذر است؟

وی با تاکید بر اینکه قشر جوان بعد از گرفتن دیپلم راهی به جز رفتن به سربازی و یا دانشگاه ندارند، گفت: نظام آموزشی ما هدفمند نیست و همین موضوع سبب شده که قشر جوان جامعه پس از تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه‌ها و یا گذراندن دوران سربازی همچنان بیکار باشند.

منصوری با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید مدارک تحصیلی را با اشتغال موردنیاز در جامعه منطبق کند، گفت: خوشبختانه امروز کارهایی در این خصوص صورت گرفته اما کسانی که در گذشته تحصیل کرده‌اند، همچنان با مشکل نبود کار دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه بیشتر کشورهای دنیا به دنبال «سرباز حرفه‌ای» هستند، گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی جوانان مشمول به سربازی می‌شوند بعد از پایان خدمت، افرادی که علاقمند هستند، به آنها آموزش‌های حرفه‌ای می‌دهند و در سیستم آموزشی خود جذب می‌کنند، بنابراین ما باید چنین سیستمی را در پیش بگیریم و با این روند گفته امام(ره) نیز در مورد ارتش 20 میلیونی محقق می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: ارتش و سپاه از سیستم‌های تخصصی و ویژه استفاده می‌کنند و برای اینکه بتوان این سیستم‌ها را بخوبی هدایت کرد، نیاز به سرباز حرفه‌ای الزامی است.

منصوری در پایان به انتقاد از سخنان وزیر کار در مورد اینکه راننده کشورمان نیز باید لیسانس داشته باشد، پرداخت و گفت: آقای شیخ‌الاسلام اگر در کشورهای دیگر راننده کشورشان لیسانس دارد، لیسانس راننده‌شان مختص به حرفه خودش است، نه آنکه ما راننده تاکسی‌مان لیسانس برق داشته باشد.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...