نسخه چاپی

البرهان: دیدار با «نتانیاهو» در راستای تحقق منافع ملت سودان بود!

رئیس شورای حاكمیتی سودان در ادعایی عجیب ضمن نادیده گرفتن موج انتقادات در پی دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: دیدار با «نتانیاهو» در راستای تحقق منافع ملت سودان بود!


به گزارش نما، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان ادعای عجیبی را در خصوص دیدارش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، وی در این خصوص مدعی شد: دیدار با « نتانیاهو » در راستای تحقق منافع ملت سودان بود!

البرهان همچنین ادعا کرد: این دیدار با هدف حفظ امنیت ملی انجام شد!

وی همچنین با طرح یک ادعای مضحک دیگر گفت: تقویت روابط میان اسرائیل و سودان در واقع مسئولیت تمامی نهادهای ذی‌ربط بر اساس قانون اساسی است!

البرهان همچنین در مواضعی متناقض بر حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل تأکید کرد.

گفتنی است، این اظهارات عجیب البرهان درباره دیدارش با نتانیاهو در حالی مطرح می شود که اخیراً موجی از انتقادات در پی اقدام وی به راه افتاده است.

درهمین راستا، اخیراً ده‌ها شهروند سودانی با برگزاری تظاهرات خیابانی به دیدار اخیر رئیس شورای حاکمیتی این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

گفته شده معترضان پلاکاردهای «نه به عادی‌سازی روابط با اسرائیل» و «فلسطین پایتخت اسلام سازش‌ناپذیر است» را در دست داشته‌اند.

درهمین حال، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن به دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است. عبدالسلام دیدار البرهان با نتانیاهو را به شدت محکوم کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: ملت سودان نسبت به انحراف انقلاب خود هوشیار باشد.

عبدالسلام اظهار داشت: ملت سودان پیش از آنکه این کشور به کانونی برای صهیونیستها و اذنابشان تبدیل شود، باید مسیر پایه‌ریزی‌شده کنونی توسط مقاماتش را اصلاح کند.

«صادق المهدی» رهبر حزب امت سودان نیز تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو سیاست مقابله با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را در پیش گرفته و هرگونه همکاری با او خط قرمز به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت که نتانیاهو از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به اتهام فساد تحت پیگرد است و سیاست مقابله با هرگونه قطعنامه بین‌المللی در مورد فلسطین را در پیش گرفته و مواضعی نژادپرستانه دارد.

المهدی تاکید کرد که دیدار عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو در اوگاندا هیچ منفعتی برای سودان، کشورهای عربی یا مساله فلسطین ندارد.

حزب کنگره مردمی سودان هم با صدور بیانیه ای به دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

این حزب دیدار البرهان با نتانیاهو را به شدت محکوم کرد.کنگره مردمی سودان همچنین تاکید کرد که این دیدار خنجری از پشت به ملت فلسطین است و وجهه سودان را تخریب می‌کند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...