نسخه چاپی

رییس بازرسان آژانس در تهران

هرمان ناكارتس، ریاست تیمی شش نفره از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده دارد كه قرار است از روز یك‌شنبه تا سه‌شنبه (9 تا 11بهمن) با مقامات ایران مذاكراتی داشته باشند.

به نقل از ایسنا، هرمان ناكارتس در آستانه سفر به ايران اظهار كرد كه منتظر آغاز گفت‌وگوها با تهران هستيم كه مدتي است به تعويق افتاده است.

خبرگزاري فرانسه از وين گزارش داد: هرمان ناكارتس، رييس بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز شنبه در آستانه سفر به تهران در فرودگاه وين به خبرنگاران گفت: ما در تلاش هستيم تا تمامي مسايل باقي‌مانده با ايران را حل كنيم.

وي افزود: به ويژه اميدواريم كه ايران با ما درباره ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته‌يي ايران گفت‌وگو كند. ما منتظر آغاز گفت‌وگو هستيم؛ گفت‌وگويي كه از مدت‌ها قبل به تعويق افتاده است.

هرمان ناكارتس، رياست تيمي شش نفره از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را بر عهده دارد كه قرار است از روز يك‌شنبه تا سه‌شنبه (9 تا 11بهمن) با مقامات ايران مذاكراتي داشته باشند.

انتظار مي‌رود اين تيم در بامداد روز يك‌شنبه وارد تهران شوند.

بنا به گفته ديپلمات‌ها، اين هيات هم‌چنين شامل رافائل گروسي، تبعه آرژانتيني و مرد شماره دو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و پري لين جانسون، شهروند آمريكايي كه مقام عالي‌رتبه حقوقي آژانس است، محسوب مي‌شود.

ناكارتس كه تبعه بلژيك است از اظهار‌نظر در اين‌باره كه در سفرش با چه كساني ملاقات خواهد كرد، خودداري كرد.

علي‌اصغر سلطانيه پيش از اين به ايسنا گفته بود: برنامه سفر هيات عالي‌رتبه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به سرپرستي هرمان ناكارتس از 9 تا 11 بهمن (29 تا 31 ژانويه) نهايي شد.

او اظهار كرد: سفر معاون مديركل آژانس در امور پادمان‌ها جهت گفت‌وگو درباره موضوع‌هاي مورد نظر صورت مي‌گيرد.

وي گفت: موافقت ايران با انجام اين سفر نشانگر تعامل ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي رفع ابهامات و برگزاري نشستي توام با تفاهم بر مبناي تعهدات دو طرف در چارچوب مباحث فني و تخصصي است.

سلطانيه ادامه داد: اين اقدام ايران نشان دهنده شفافيت و همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس و خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان در فرافكني و ايجاد جو سياسي عليه ايران است.

۱۳۹۰/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...