نسخه چاپی

غفوري‌فرد:

طرح سوال از رییس جمهور را به صلاح نمی‌دانم

عکس خبري -طرح سوال از رييس جمهور را به صلاح نمي‌دانم

یك نماینده سابق مجلس گفت: اگرچه طرح سوال از رییس جمهور از حقوق نمایندگان است، در شرایط كنونی، مطرح كردن آن را صلاح نمی‌دانم، چون بر تنش جو سیاسی مملكت اضافه می‌كند.

به گزارش نما، حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که نمایندگان هروقت بخواهند می‌توانند از اختیارات خود استفاده کنند، اظهار کرد: طرح سوال از رییس جمهور از اختیار نمایندگان است.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس برای طرح سوال از رییس جمهور به لحاظ قانونی با مشکلی مواجه نیستند، تصریح کرد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «اگر کسی تا قبل از انتخابات تنش‌آفرینی کند، خیانت کرده است»، به لحاظ مصلحت و شرایط مملکت، طرح سوال از رییس جمهور تا حدودی در مجلس تنش ایجاد می‌کند که این تنش به جامعه نیز کشیده خواهد شد؛ چراکه شاهدیم نمایندگان مجلس دو گروه شده‌اند و حتی در میان اصولگرایان برخی موافق و برخی مخالف سوال هستند.


این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در شرایط فعلی بسیار نیازمند وحدت و آرامش در جامعه هستیم تا بتوانیم مشکلات مملکت را که عمده آنها معیشتی است، برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که سوال از رییس جمهور منتج به رای‌گیری نخواهد شد، توضیح داد: اینطور نیست که اگر پاسخ‌های رییس جمهور قانع‌کننده نبود، بتوان رای‌گیری و اقدام کرد، چون در گذشته هم شاهد بودیم که با طرح سوال از رییس جمهور مقداری تنش ایجاد شد و حدود یک سال طول کشید تا سوال اعلام وصول شود، البته بعد از پاسخگویی رییس جمهور نیز تنش‌ها بیشتر شد و گفته شد که پاسخ‌های رییس جمهور در شان مجلس نبوده است.


غفوری‌فرد در رابطه با عملکرد رییس مجلس در جریان طرح سوال از رییس جمهور نیز گفت: آقای لاریجانی در تمام دو سه سال اخیر، تلاش داشته‌اند تنش در مملکت کاهش پیدا کند و شاید بتوان گفت سکوت ایشان در جریان فتنه هم به این دلیل بود که نخواست تنش و تشنج در مملکت افزایش پیدا کند.


وی گفت: اگر رییس مجلس بخواهد شاید بتواند با لابی، صحبت و یا خواهش از نمایندگان جلوی طرح سوال از رییس جمهور را بگیرد چون برای این کار نیاز به 73 امضا است. پس این امکان وجود داشت که آقای لاریجانی و یا چند نفر از نمایندگان به طور فعال اقدام می‌کردند تا امضاکنندگان صحبت کنند و جلوی طرح سوال را بگیرند، اما خیلی به صلاح نیست که رییس مجلس با روش یکجانبه‌گرایی و دیکتاتوری بخواهد مانع از طرح سوال شود، بلکه باید جوی ایجاد شود که همه تشخیص دهند که این کار به صلاح نیست.


غفوری‌فرد تصریح کرد: اگر رییس مجلس به طور جدی تصمیم داشتند که سوال از رییس جمهور مطرح نشود، این کار امکان‌پذیر بود، اما به صلاح نیست که بیش از اندازه از سوی هیات رییسه اعمال نفوذ شود چون شاید مجلس اعمال نفوذ هیات رییسه را برنتابد و مشکل ایجاد کند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...