نسخه چاپی

قضاوت ۴ داور S۱ ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

ناصر فروتن از قضاوت ۴ داور درجه S۱ كشورمان در رقابت‌های كشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا خبر داد.


به گزارش نما، ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی با بیان این مطلب افزود: بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی، داوران درجه S۱ می‌بایست در رقابت‌های قاره‌ای بزرگسالان شرکت کنند که بر این اساس محمد مصلایی پور از یزد، سعید عباسی از قم، نیما صادقی از مازندران و مهدی بشیری از خوزستان ۴ داور درجه S۱ (المپیکی) کشورمان هستند که به مسابقات آسیایی هند اعزام می‌شوند.

اخبار ورزشی -فروتن افزود: البته داوران درجه S۱ برای کنترل باید در یکی از مسابقات جهانی اتحادیه جهانی که تایپ ۵ محسوب می‌شود نیز شرکت کنند، ضمن اینکه داورانی که در رقابت‌های جهانی قزاقستان (۲۰۱۹) قضاوت کرده اند برای اینکه شانس قضاوت در المپیک را داشته باشند باید در رقابت‌های گزینشی المپیک قاره‌ی آسیا و جهان نیز حضور یابند.

فروتن در مورد شانس المپیکی شدن داوران کشورمان تصریح کرد: امیدوار هستیم که داوران کشورمان قضاوت‌های خوبی را در مسابقات پیش رو داشته باشند و در نهایت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در این مورد بهترین تصمیم را اتخاذ می‌نماید.

فروتن در پایان در مورد برخی مسائل داوری پیش آمده در رقابت‌های جام تختی خاطرنشان کرد: برخی از مربیان ما باید با قوانین داوری خصوصا شیوه نامه اتحادیه جهانی کشتی آشنایی کامل داشته باشند و برای این مورد بهتر است از حضور داوران بین المللی استان خود در تمرینات استفاده کنند. کمیسیون داوران تمامی قضاوت‌های داوران را زیر نظر دارد و اگر مشکلی نیز به وجود آید به آن رسیدگی خواهد کرد. در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام تختی نیز نمایندگان اتحادیه جهانی کشتی بعنوان داور بی طرف حضور داشتند و در صورت چلنج مربیان بازبینی فیلم کشتی‌ها با حضور آن‌ها انجام می‌شد و در نهایت نتیجه را اعلام می‌کردند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...