نسخه چاپی

ایران خودرو درباره قیمت محصولاتش توضیح داد

عکس خبري -ايران خودرو درباره قيمت محصولاتش توضيح داد

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو هر گونه افزایش قیمت خودرو را رد كرد و گفت: یك ریال به قیمت‌ خودروهای تولیدی اضافه نشده است.

به گزارش نما ،مدیرعامل ایران خودرو در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی گفت: یک ریال به قیمت خودروهای تحویلی ما اضافه نشده است و کماکان خودروهاد براساس قیمت‌های ستاد تنظیم بازار به مشتریان تحویل داده می‌شود.


 فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه افتتاح خط تولید پلیمرهای عقب سمند و رانا گفت: اخبار خوبی از شرکت آذین تنه به گوش ما می رسد.  ادامه حیات ما به نوع و فعالیت قطعه سازی وصل است.


وی افزود: ما در برهه های مختلف مشکلاتی را داشتیم، اما همدلی باعث شد که بتوانیم از این فضا خارج شویم. رمز موفقیت امروز، وحدت بوده و حفظ این وحدت کار ساده ای نیست و باید به آن بها داد تا مشکلی پیش نیاید.وی با بیان این که نقشه راه محصولات ایران خودرو در شرف نهایی شدن است، تصریح کرد: این نقشه راه، نقشه راه آینده قطعه سازی را نیز مشخص می کند. شاخص ها نشان می دهد که پیوند خوبی با قطعه سازی وجود دارد.


مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد: ما باید بدانیم توجه به پتانسیل های داخلی، یکی از نقاط قوت در مجموعه کشور است. هر چقدر محصولاتی که عمق ساخت داخل بیشتری دارند، توجه بیشتری به آنها خواهد شد. هدف اصلی این است که خود را به عمق ۱۰۰ درصدی ساخت داخل برسانیم.


مقیمی با بیان این که وضعیت تولید بسیار مناسب است، گفت: تولید امروز با تولید دیروز تفاوت دارد و تفاوت در این است که محصول سی کی دی نداریم.وی افزود: صنعت خودرو صنعت پیشرو است که وقتی به حرکت می افتد، صنایع دیگر نیز به فعالیت می افتند.


ایران خودرو

وی در پاسخ به این پرسش که بازار خودرو و اختلاف قیمت ها بین کارخانه و بازار زیاد شده و این که چرا خودروسازان تمایل به تحویل خودرو ندارند، گفت: ما در سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ هزار هودرو تحویل مردم دادیم که بی سابقه بوده است.


مقیمی افزود: عددی که اعلام شد، معادل آن چیزی است که ۶ ماه اول سال تحویل مردم داده شده است. پس شائبه ای ایجاد نمی شود که نمی خواهیم خودرو تحویل مردم دهیم.


وی ادامه دهد: در برهه از زمان سیستم حمل و نقل توان این که خودرو را تحویل دهند، وجود نداشت، بنابراین از مردم خواستیم که بیایند درب کارخانه خودرو خود را تحویل گیرند. بنابراین این که می گویند خودروساز علاقه ای به تحویل خودرو ندارد، درست نیست.


مدیرعامل ایران خودرو گفت: نگرانی ما، این است که اول خودروهای مردم را تحویل دهیم.یک ریال به قیمت خودروسازی اضافه نشده و براساس قیمت های ستاد تنظیم بازار قیمت ها را تحویل می دهیم.مقیمی گفت: هر بازار یک دوره پیک داریم که بهمن و اسفند هم پیک خرید خودرو است.


وی افزود: دستگاه های نظارتی روی سایت های فروس حاضر هستند و به هیچ عنوان رانتی برای کسی وجود ندارد. واقعا ما برای هیچ کسی رانت قایل نیستیم، اما وقتی تقاضا ایجاد می شود، به تبع صف هم ایجاد می شود.


مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد: ما باید اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم تقاضا را کنترل کنیم و تقاضای کاذب مدیریت داشته باشد.


مقیمی افزود: در رابطه با کسانی در فضای مجازی و سایت ها فعالیت دارد، دستگاه های امنیتی دارند بررسی می کنند که آیا خودروهای با این قیمت ها به فروش می رسد یا خیر.


وی خاطرنشان کرد: جلسه ای با وزیر صنعت داشته ایم در رابطه با مدیریت در تقاضای خودرو داشتیم و امروز هم این جلسه جمع بندی خواهیم داشت. به جمع بندی که رسیدیم، نتایج جلسات را وزیر اعلان خواهد کرد. نمایندگی هایی که تخلف کنند، مجوز آنها باطل خواهد شد.


مصطفی نکونظر، مدیرعامل شرکت آذین تنه نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت در زمینه سیستم ترمز خودروهای سنگین و از سال ۷۳ در زمینه سیستم ترمز خودروهای سبک نیز ادامه فعالیت داده است. با شرکت ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و سایپا همکاری داریم.


وی افزود: برای خودرو ۳۲۲ ایران خودرو شرکت به صورت انحصاری برای سیستم ترمز کار می کند.نکونظر همچنین در زمینه تامین مواد اولیه و وابستگی به واردات عنوان کرد: قبلا تا ۴۵ درصد قطعات به صورت وارداتی بود، اما در حد ۱۰ درصد وارداتی و بقیه را خودکفا شدیم. بیشتر از کشورهای اروپایی و بعد چین واردات صورت می گیرد.


وی درباره وضعیت واردات از چین و لغو پروازها از چین به دلیل ویروس کرونا، گفت: واردات از چین خیلی محدود است و بیشتر مواد اولیه که پلیمری هستند و در کشور تولید نمی شوند، از کشورهای اروپایی تامین می شود.


نکونظر با بیان این که در حال حاضر ما مشکل مالی نداریم، تصریح کرد: خطی که امروز تولید می شود، برای اولین بار در ایران سیستم ترمز عقب خورو به صورت دیسکی در این شرکت افتتاح می شود و برای خودروهای رانا، اما و پژو ای ال ایکس استفاده می شود.


وی گفت: آغاز تولید همیشه یک تعداد کمتری است ولی برای هزار دست در روز برنامه ریزی شده است.نکونظر متذکر شد: بیشتر تاکیدات روی تامین خودروساز است، البته تعهد به بازار هم داریم که مشتریان کسری نداشته باشند، اما با تولیداتی که انجام می دیم، سعی می کنیم خودروساز مشکلی نداشته باشد.


منبع:خبرآنلاین

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...