نسخه چاپی

آغاز به كار اتوبوس دیابت در شیراز با همكاری دانمارك

عکس خبري -آغاز به کار اتوبوس ديابت در شيراز با همکاري دانمارک

نخستین اتوبوس دیابت، با مشاركت یك شركت دانماركی و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و شهرداری شیراز، در این شهر آغاز به فعالیت كرد.

به گزارش نما ،صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن، با حضور سفیر دانمارک در ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهردار شیراز و جمعی از مسئولان محلی، نخستین اتوبوس دیابت، با هدف تسهیل در تشخیص این بیماری و آموزش راه‌های پیشگیری از دیابت، در شیراز آغاز به کار کرد.


سفیر دانمارک در ایران در این مراسم گفت: اتوبوس دیابت که به منظور پیشگیری از این بیماری راه‌اندازی شده کار بسیار مطلوبی است، چرا که به مردم امکان دسترسی به راههای پیشگیری از این بیماری خاموش را می‌دهد.


دانی آنان افزود: اهمیت برنامه‌های پیشگیری در زمینه دیابت از این منظر قابل توجه است که اگر فرد در معرض دیابت قرار گرفته باشند، درمرحله قبل از بروز شناسایی می‌شوند تا راههای کنترل بیماری و اقدمات درمانی برای آنها در دستور کار قرار گیرد.


او با بیان اینکه دیابت یک مشکل جهانی محسوب می‌شود به دلیل تغییر سبک زندگی و نحوه تغذیه نامناسب ایجاد شده است، افزود: پیشگیری از این بیماری چه در دانمارک و چه در ایران اهمیت دارد و مسئولان سلامت باید با همکاری مردم، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد اقدامات لازم را انجام دهند.


سفیر دانمارک در ایران ادامه داد: چالشی که در ایران تحت عنوان دیابت ایحاد شده تنها مختص این کشور نیست که در دانمارک هم وجود دارد، لذا سازمان ملل متحد یکسری اهداف و برنامه‌های درازمدت و پایدار در این باره طراحی کرده تا افراد با تغییر سبک زندگی خود بتوانند به پیشگیری از دیابت کمک کنند.


آنان، با بیان اینکه در حال حاضر بین دانشگاه‌های ایران و دانمارک تعامل وجود دارد اما در فارس کمتر بوده است، در خصوص تحریم‌های دارویی نیز گفت: اتحادیه اروپا موافق اعمال تحریم‌های آمریکا، علیه ایران نیست.


او همچنین عنوان کرد: باید با مصرف کمتر شکر، چربی و استفاده کمتر از گوشت قرمز از دیابت پیشگیری کنیم.


سفیر دانمارک در ایران یادآور شد: یک محموله دارویی تجهیزات پزشکی از کشور سوئیس به ایران رسیده و امیدواریم ارسال این محموله‌ها به ایران به وضعیت عادی برسد.

منبع :فارس

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...