نسخه چاپی

سفیر چین: برخی مقامات به دلیل ناكامی در مبارزه با ویروس كرونا مجازات شدند

سفیر جمهوری خلق چین در نشستی خبری به موضوع شیوع ویروس كرونا پرداخت.


به گزارش نما، «چانگ هوا» سفیر چین در تهران امروز چهارشنبه در نشستی خبری به موضوع شیوع ویروس کرونا پرداخت.

اخبار سیاسی- وی به ابراز حمایت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان حمایت اولین وزیر خارجه جهان از اقدامات پکن در مبارزه با کرونا اشاره و از پشتیبانی تهران در این خصوص تشکر کرد.

چانگ هوا همچنین از حمایت های دولت و ملت ایران قدردانی کرد و گفت: در فضای مجازی فعالان این عرصه از ما در این خصوص حمایت کردند.

سفیر چین افزود: در زبان چینی ضرب المثلی داریم که می‌گوید دوستانی که در زمان های سخت در کنار همدیگر هستند دوستان واقعی هستند.

وی درباره اقدامات دولت چین برای حفاظت از دانشجویان در برابر این ویروس گفت: دولت چین همواره شفاف و مسولانه اطلاعات مربوط به این ویروس را گزارش داده است. دولت چین جدی ترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع آن به کار گرفته است.

چانگ هوا در پاسخ به سوالی درباره سواستفاده مقامات آمریکایی از این موضوع در جنگ تجاری گفت: ما از سو استفاده یک یا دو نفر با این موضوع مخالف هستیم. آقای موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران هم این اظهار نظر مقام ارشد آمریکایی را محکوم کرد. در سال 2009 هم آنفلوآنزا با منشا آمریکا به 214 کشور جهان رسید. ویروس مرزهای کشورها را نمی شناسد. امیدوارم آن یکی یا دو کشور با ما همکاری کنند نه اینکه سو استفاده کنند.

وی درباره گزارش رسانه های آمریکایی از پنهانکاری دولت چین در خصوص این ویروس گفت: شیوع کرونا پدیده ای ناگهانی بود. سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد اقدامات چین بسیار سریع بوده است. طی 10 روز بیمارستان جدید با هزار تختخواب ساخته شد. دومین بیمارستان هم امروز راه اندازی می‌شود. درباره ابتدای شیوع ویروس شاید برخی نهادها در دولت های محلی توجه کافی به آن نشان ندادند. دولت چین با اقدامات سریع بی توجهی آن نهادهای محلی را جبران کرد.

چانگ هوا در پاسخ به سوالی درباره روابط چین و ایران تصریح کرد: روابط چین و ایران مشارکت جامع راهبردی است و همکاریهای دو کشور ادامه می یابد. طرف چینی قاطعانه مخالف اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران است.

سفیر چین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ناکامی های ذکرشده در گزارش حزب کمونیست در خصوص مبارزه با کرونا گفت: مشکلاتی در این خصوص وجود داشت. حزب کمونیست نقش رهبری را در این خصوص بازی می کند. برنامه و دستورالعمل های جزیی در این خصوص به دستور شی جین پینگ رییس‌جمهور در حال تدوین است. چند تن از مقامات در استان خوبی به دلیل بی توجهی یا ناکامی اقدامات تنبیه شدند. الان شرایط سختی است و پس از پایان شیوع ویروس مقامات بیشتری بازخواست خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین تلاش ها برای یافتن درمان کرونا گفت: شمار زیادی از مراکز پزشکی و پژوهشی در تلاش هستند تا درمان قطعی پیدا کنند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...