نسخه چاپی

گفتگوی تلفنی ظریف با زیاد نخاله

وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با دبیركل جهاد اسلامی بر ضرورت وحدت و همبستگی گروه‌های فلسطینی در مقابله همه جانبه با معامله قرن تأكید كرد.

به گزارش نما، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین مسائل منطقه و فلسطین را بررسی کرد.

اخبار سیاسی- ظریف در این تماس تلفنی ضمن محکومیت قاطعانه طرح تحمیلی و خائنانه ترامپ موسوم به معامله قرن، از موضع اجماعی مردم و رهبران فلسطینی در مخالفت با طرح یکجانبه مذکور حمایت و بر ضرورت وحدت و همبستگی گروه‌های فلسطینی در مقابله همه جانبه با این توطئه بزرگ قرن تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح موضع ایران در حمایت از مبارزات به حق و مشروع مردم فلسطین در مقابله با اشغالگران صهیونیست، ضرورت تحرک گسترده مردم و کشورهای اسلامی را در برابر طرح‌های شیطانی آمریکایی - صهیونیستی یادآور شد.

ظریف پیش از این نیز با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرده بود. وزیر خارجه ایران همچنین با وزرای خارجه ترکیه، پاکستان و الجزایر در این باره تلفنی گفتگو کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه هشتم بهمن ماه از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...