نسخه چاپی

جاسوس صهیونیست‌ها در یك قدمی اعدام

بیانیه وزارتی لبنان فردا در جلسه هیئت وزرا به تصویب نهایی می‌رسد و مقدمات برگزاری جلسه رای اعتماد پارلمان به دولت دیاب فراهم خواهد شد.


به گزارش نما، منابع آگاه از اصلاحات جزئی در آخرین پیش‌نویس بیاینه وزارتی دولت جدید لبنان خبر دادند. فردا قرار است هیئت وزیران نشستی به منظور تصویب این بیانیه برگزار کند.

اخبار بین الملل- دیروز «عماد حب‌الله» وزیر صنعت و نماینده حزب‌الله در دولت جدید اظهار داشت که جزئیات فاش شده از پیش‌نویس این بیانیه٬ با نسخه نهایی آن که قرار است به تصویب برسد متفاوت است.

مقدمه‌چینی برای برگزاری جلسه رای اعتماد پارلمان به دولت نیز همچنان ادامه دارد و فردا پس از اینکه هیئت وزرا٬ بیانیه وزارتی را در کاخ ریاست‌جمهوری تصویب کرد٬ همه نگاه‌ها به سمت پارلمان برای دادن رای اعتماد به دولت و بحث درباره این بیانیه معطوف می‌شود.

همچنین طبق اطلاعات روزنامه البناء لبنان٬ فراکسیون المستقبل پس از بازگشت «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان به کشور٬ طی چند روز آینده تشکیل جلسه داده و موضع خود را درباره جلسه رای اعتماد پارلمان به دولت «حسان دیاب» مشخص خواهد کرد.

فراکسیون پارلمانی المستقبل بعد از نشست روز دوشنبه برای بررسی بیانیه وزارتی اعلام کرد که حضور و یا عدم حضور این فراکسیون در جلسات پارلمان ضمن حق دموکراتیک آن بوده و حضور آن در هریک از این جلسات٬ به دلیل نقش نظارتی و قانونی این فراکسیون است.

نماینده المستقبل در پارلمان لبنان اظهار داشت که این جریان در اصل با این ساختار دولت مخالف بوده و اعتراضاتی هم به آن دارد؛ اما ابا این وجود منتظر تحویل بیانیه وزارتی هستیم و امیدواریم که بندهای این بیانیه٬ موضع ما را تغییر دهد.

در این میان روشن است فراکسیون‌هایی که به دولت دیاب رای اعتماد خواهند داد٬ همان‌هایی هستند که در رایزنی‌های ضروری پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل دولت به وی رای دادند.

همچنین به گزارش روزنامه اللواء٬ « میشل عون » رئیس جمهور لبنان ضمن تصویب بیانیه وزارتی٬ بودجه 2020 را نیز امضا خواهد کرد و ملاحظات رئیس جمهور در رابطه با این بیانیه نیز تاکید بر همان اولویت‌هایی است که پیش از این اعلام کرده بود؛ یعنی بخش اقتصاد و برآورده کردن مطالبات مردم.

قایق جنگی رژیم صهیونیستی حریم دریایی لبنان را نقض کرد

روز گذشته ساعت 6:30 به وقت بیروت٬ یک قایق جنگی صهیونیستی به مسافت 100 متر و به مدت 5 دقیقه وارد آبهای منطقه‌ای لبنان در مقابل راس‌الناقوره شده و حریم دریایی این کشور را نقض کرد.

جاسوس رژیم صهیونیستی در یک قدمی اعدام

«نجات ابوشقرا» بازپرس نظامی لبنان دیروز بعد از بررسی پرونده «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی در این کشور٬ اعلام کرد که طبق مفاد قانونی٬ حکم جنایت‌هایی که وی مرتکب شده اعدام است.

قتل و اقدام به کشتار بازداشت‌شدگان زندان «الخیام» و آدم‌‌ربایی و شکنجه از جمله اتهامات الفاخوری است. ابوشقرا پرونده وی را برای محاکمه به دادگاه نظامی لبنان ارجاع داد.

همچنین دادستانی عمومی درخواست کرده تا «قصاب الخیام» به جرم همکاری با دشمن نیز محاکمه شود.

عامر الفاخوری که به علت کشتار و شکنجه زندانیان در اردوگاه الخیام در جنوب لبنان به «قصاب الخیام» معروف است٬ اوایل سپتامبر گذشته پس از بازگشت از آمریکا در بیروت دستگیر شد و در بازجویی‌ها به همکاری با دشمن صهیونیستی اعتراف کرد.

وی در سال 2000 میلادی با سفر به فلسطین اشغالی، گذرنامه اسرائیلی دریافت کرد و از آنجا راهی آمریکا شد و تابعیت این کشور را گرفت.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...