نسخه چاپی

وزارت كشور مسئولیت سنگینی در پدافند غیر عامل دارد

ذوالفقاری گفت: پدافند غیرعامل روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و باید سازمان‌ها و نهاد‌های تصمیم گیر را به سمت هدفی واحد معطوف كنیم.


به گزارش نما، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و علیرغم اینکه در چند سال قبل بیشتر در بحث‌های نظری بوده است، اما امروز در بعضی زمینه‌ها اتفاقاتی می‌افتد که این اهمیت و توجه عملی و علمی به مساله پدافند غیرعامل را در جامعه و سازمان‌ها و نهاد‌های کشور کاملا روشن می‌کند.

اخبار سیاسی- او افزود: وزارت کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل دو وظیفه دارد؛ یک بخش اینکه، وزارت کشور باید در این زمینه چه کار کند و دم اینکه به لحاظ جایگاهی که دارد و نقشی که استانداران و فرمانداران در مناطق کشور دارند، چه ماموریت‌های را می‌تواند دنبال کند.

معاون امنیتی کشور یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی با آن مواجه هستیم، مسأله موازی کاری است. بخش‌های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه‌های وظایفی یکدیگر ندارند. هر بخشی به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در چنین ساختار تصمیم گیری، انرژی‌ها هدر می‌رود و به جای هم افزایی، شاهد پراکنده کاری و موازی کاری می‌شویم، گفت: باید شرایط را به سمتی ببریم که تمام نهاد‌ها در ارتباط با هم و به صورت شبکه‌ای عمل تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: باید به سمت نزدیکی فکری حرکت کنیم و سازمان‌ها و نهاد‌های تصمیم گیر را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به مدل اربعین به عنوان مدلی موفق در عرصه مدیریتی و خدمات رسانی موفق به مردم و زائران، گفت: در اربعین فضایی ایجاد کردیم که از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. از منظری این تدبیر را در ستاد اربعین به کار بردیم که به جای ظرفیت سازی جدید از ظرفیت‌های موجود و ممکن بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...