نسخه چاپی

گمانه‌زنی تحلیلگر صهیونیست؛ تنش‌ها به مرز غزه بازمی‌گردد

یك تحلیلگر صهیونیست مدعی شد، در پی رونمایی «معامله قرن» و عدم اجرای وعده‌های رژیم صهیونیستی در خصوص نوار غزه، احتمالا راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش نما، یک تحلیلگر صهیونیست مدعی شد، برآوردهای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد حماس در صدد ازسرگیری تظاهرات بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی است.

اخبار بین الملل- «امیر بوخبوط» در تحلیل خود در وبگاه صهیونیستی «واللا» ادعا کرد، در پی رونمایی از طرح آمریکایی « معامله قرن » و موانع کنونی در اجرای توافق‌های انجام شده در خصوص نوار غزه، حماس تلاش خواهد کرد ایجاد وضعیت ناآرام در مرز نوار غزه را از سر بگیرد.

وی مدعی شد: تظاهراتی که حماس در طول سال گذشته با مشارکت هزاران فلسطینی ساکن نوار غزه ترتیب داد، احتمالا از سر گرفته خواهد شد زیرا حماس آن را نقطه مهمی در جلب نگاه‌های جهانی و ابقای موضوع غزه در دستورکارهای بین‌المللی می‌داند، همچنین حماس از طریق این تظاهرات توانست اسرائیل را ناچار به ورود به مذاکرات از طریق میانجیگری مصر با هدف بهبود وضعیت معیشتی غزه کند.

بوخبوط ادامه داد: حماس این تظاهرات را پس از وعده‌های مصر مبنی بر اینکه اسرائیل در صدد اجرای توافق‌های انسانی امضا شده در اکتبر ۲۰۱۸ است، متوقف کرد اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد بر ناامیدی حماس از وعده‌های مصری و اسرائیلی افزوده می‌شود.

برخی رسانه‌های فلسطینی آمار شهدای راهپیمایی‌های بازگشت را بیش از سیصد نفر اعلام کرده‌اند. کمیته این راهپیمایی‌ها در دسامبر گذشته اعلام کرد، دور جدید راهپیمایی از مارس امسال (۲۰۱۹) آغاز خواهد شد و به صورت ماهانه خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته پیش در کنفرانسی مطبوعاتی از طرح معامله قرن رونمایی کرد و این موضوع با واکنش شدید فلسطینی‌ها روبرو بود.

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...